Gra Star Wars od EA Vancouver jest „czymś zupełnie innym” od projektu Visceral
Otwarty świat zmienia wszystko.
W rozmowie z Eurogamerem, Amy Hennig, która pracowała nad grą w uniwersum Gwiezdnych Wojen od studia Visceral Games, opowiedziała o zmianach, jakie zaszły w projekcie oraz założeniu niezależnego zespołu deweloperskiego i odejściu z EA.
Ubiegłego października Electronic Arts rozwiązało Visceral Games, które pracowało nad nową grą Star Wars. Projekt oddano w ręce EA Vancouver, ponieważ wydawcy nie spodobała się rzekomo zbyt liniowa konstrukcja rozgrywki.
Jak mówi Amy Hennig, deweloperka odeszła z Electornic Arts jeszcze w styczniu i aktualnie nie zajmuje się żadną grą związaną z uniwersum Gwiezdnych Wojen. Ponadto, po zmianie studia, zamysł projektu, nad którym sprawowała pieczę diametralnie zmieniono. Visceral odłożyło projekt „na półkę”.
- Projekt Vancouver bardzo się różni od naszego. Kiedy zdecydowano się na stworzenie otwartego świata, gra stała się czymś zupełnie innym od tego, co projektowaliśmy. Każdemu w zespole podobała się nasza gra i chciałabym ją kiedyś „wskrzesić”, ale to skomplikowane - tłumaczy Hennig.
Deweloperka założyła właśnie niewielkie, niezależne studio, i planuje dołączenie kilku osób, by cały zespół składał się z maksymalnie 15 deweloperów. Twórcy zajmą się prawdopodobnie projektowaniem gier korzystających z wirtualnej rzeczywistości.
Amy Hennig pracowała w Nintendo, Crystal Dynamics i Naughty Dog, gdzie stworzyła scenariusz do serii Jak and Daxter i Uncharted. Grą Star Wars zajmowała się od 2014 roku.