Gra Star Wars od EA Vancouver otrzyma tryb sieciowy? Sugeruje ogłoszenie o pracę
Projekt tworzony niegdyś przez Visceral Games.
Opublikowane przez Electronic Arts ogłoszenie o pracę sugeruje, że tworzona pod nadzorem studia EA Vancouver gra osadzona w świecie Star Wars otrzyma rozbudowany tryb sieciowy.
Warto zaznaczyć, że wcześniej nad tytułem pracowało Visceral Games, a produkcja miała być wzorowana na serii Uncharted. W październiku ubiegłego roku postanowiono jednak zamknąć zespół i znacząco zmienić założenia projektu.
Wówczas przedstawiciele Electronic Arts wyjaśniali, że w nowej formie gra zaoferuje „szersze wrażenia” oraz „większą różnorodność”. Żadnych szczegółów nie ujawniono, choć niektórzy podejrzewali, że autorzy mogą położyć nacisk na zabawę wieloosobową.
Coś rzeczywiście jest na rzeczy. Na stronach koncernu pojawiło się ogłoszenie o pracę związane z EA Vancouver. Zespół poszukuje głównego inżyniera sieciowego na potrzeby produkcji w uniwersum „Gwiezdnych wojen”. Pracownik zająłby się przygotowaniem oraz implementacją stosownej infrastruktury.
Poza tym opis ujawnia, że w tytule znajdzie się otwarty świat. Oczywiście trudno wyciągać jakiekolwiek wnioski z tak niewielkiej ilości informacji, ale niewykluczone, że postanowiono stworzyć grę, która pod względem rozgrywki nawiąże między innymi do cyklu Destiny.
Z nieoficjalnych doniesień wynika, że pozycja w wykonaniu Visceral Games miała być produkcją przygodową z wydarzeniami przedstawionymi w perspektywie trzeciej osoby. Fabuła koncentrowałaby się na postaci znanej jako Dodger - kosmicznym piracie określanym mianem „zwariowanej” wersji Hana Solo.
Zabrakłoby jednak Jedi oraz Mocy, zaś motywem przewodnim rozgrywki miał być sabotaż. Podobno gracze mogliby wykorzystać elementy otoczenia, by odwracać uwagę przeciwników i pozbywać się wrogów na sposoby niewymagające zabijania.
Ze względu na nieustające trudności pojawiające się w trakcie prac, konflikty wewnątrz zespołu oraz wolne tempo rozwoju podjęto decyzje o skasowaniu produkcji w dotychczasowej formie. Przeprojektowanie tytułu zlecono zaś EA Vancouver.
Electronic Arts wyłączne prawa do gier na licencji „Gwiezdnych wojen” uzyskało w 2013 roku. Od tamtej pory koncern wydał dwie duże pozycje - pierwszą i drugą odsłonę sieciowej strzelanki Star Wars Battlefront.
Ostatnia z produkcji wzbudziła kontrowersje dotyczące transakcji cyfrowych i skrzynek z losową zawartością. Kilka dni temu wydano jednak aktualizację, która wprowadziła nowy system postępów i opcjonalnych płatności, odblokowując też dostęp do wszystkich bohaterów.