Gracz Bladur’s Gate 3 pokonał bossa obdarowując go złotem
Potem wystarczyło jedno uderzenie.
Baldur’s Gate 3, niczym prawdziwa sesja gry w Dungeons and Dragons, pozwala graczom niemal dowolnie eksperymentować i rozwiązywać stawiane przed nimi wyzwania na różne sposoby. Jeden z graczy pochwalił się w sieci swoim pomysłowym sposobem na pokonanie bossa drugiego aktu gry zaledwie jednym trafieniem. Jak się okazuje, wystarczyło... odpowiednio dużo złota.
- Uwaga: poniżej znajdują się spoilery dotyczące ostatniej walki w drugim akcie gry.
Nietypową „walkę” opisał internauta o pseudonimie GoldenThane w dziale Reddita poświęconemu grze. Jak sam to określił, użył do tego „zasad ekonomii”. Pokonanie silnego przeciwnika tą metodą wymaga jednak pewnych przygotowań - przede wszystkim gracz musiał zgromadzić małą fortunę w postaci 15 tys. sztuk złota, które następnie przy pomocy umiejętności skradania i kradzieży kieszonkowej podrzucił bossowi do sakiewki podczas pierwszego etapu walki.
How I One-Shot the Act 2 Final Boss Using Economics
by u/GoldenThane in BaldursGate3
Nie wynikało to oczywiście z czystej hojności GoldenThane, bo następnym krokiem było wyekwipowanie buławy „Zrządzenie losu”. Ta przy odpowiednim poziomie biegłości w tego typu orężu odblokowuje dodatkowy modyfikator „Krwawa forsa” - zapewnia on dodatkowe trzy punkty obrażeń, za każde 300 sztuk złota w ekwipunku przeciwnika. Zwykle nie jest to duży bonus, a zawartości sakiewek większości przeciwników nie poznajemy przed pokonaniem ich, jednak jak łatwo policzyć, po podrzuceniu 15 tys. sztuk złota, bonusowe obrażenia wynosiły aż 150 punktów.
Następnie gracz musiał dotrzeć tradycyjnymi metodami do ostatniego etapu walki, jednak cierpliwość opłaciła się. Po przyjęciu przez bossa jego ostatecznej formy i uruchomieniu modyfikatora, GoldenThane był w stanie powalić wroga zaledwie jednym uderzeniem maczugą. Jak wytłumaczył internauta w osobnej wiadomości, zastosowanie tej sztuczki byłoby możliwe już podczas pierwszego etapu starcia bez posiadania co najmniej 45 tys. sztuk złota.
Wynika to z faktu, wszystkie dodatkowe 3 punkty obrażeń za 300 sztuk złota są liczone osobno, a na samym początku etapu boss posiada zbroję, która obniża wszystkie otrzymywane obrażenia o dwa punkty, czyli zamiast 150 punktów obrażeń, przeciwnik otrzymałby „tylko” 50. To oczywiście i tak spora liczba w Baldur’s Gate 3, jednak modyfikator Blood Money wymaga zatrzymania się na odpoczynek po każdym użyciu, co nie jest możliwe w czasie walki.