Skip to main content

Gracz dodał system reputacji do Wiedźmina 3. Z tym modem wybory mają jeszcze większe znaczenie

Opłaca się być miłym.

Prawdziwy bohater nie potrzebuje dodatkowej motywacji, żeby czynić dobro, choć zniżka w sklepie zawsze się przyda. Między innymi taką zachętę dodaje do Wiedźmina 3 system reputacji stworzony przez jednego z graczy.

Oczywiście projekt użytkownika „FreakVIp” dodaje również kary. Jak czytamy w opisie moda na stronie NexusMods, system reputacji składa się z pięciu poziomów: od wiedźmina znienawidzonego, po powszechnie szanowanego. Opinie o Geralcie są różne dla każdego regionu (Velen, Novigradu czy Skellige), a wpływają na:

  • koszty kupna i sprzedaży przedmiotów
  • mnożnik pieniędzy podczas targowania się
  • mnożnik pieniędzy podczas stawiania zakładów

A skąd właściwie biorą się punkty reputacji? Najszybszą drogą do zdobycia serc mieszkańców danego regionu będzie wypełnianie misji oraz wiedźmińskich zleceń. W zależności od podjętego wyboru w niektórych zadaniach pobocznych, reputacja może się mocno zwiększyć albo dobić do dna. Geralt będzie też karany za zaczepianie i mordowanie strażników, choć dobrze wiemy, że nie jest to łatwe zadanie.

Autor moda zapewnia, że system reputacji zadziała zarówno w samej „podstawce”, jak i wersji z dodatkami fabularnymi. Projekt powstał zapewne przy pomocy programu RedKit, czyli oficjalnego zestawu narzędzi moderskich, wydanego przez CD Projekt w maju tego roku.

W sieci znajdziemy już sporo innych, nie mniej ambitnych projektów od graczy. Jednym z nich jest chociażby kreator postaci, który w końcu pozwala stworzyć własnego Geralta, a nawet i zagrać czarodziejką. Wiele osób zajęło się też odzyskiwaniem porzuconej zawartości, np. wyścigów łodzi.

Zobacz także