Skip to main content

Gracz ukończył Skyrim bez chodzenia

Użycie lewego drążka i przycisków WASD zakazane.

  • Fabuła gry ukończona bez wychylenia lewego drążka
  • W poruszaniu się pomogło mnóstwo sprytnych sztuczek, a także wiadro

Twórca materiałów na YouTube o pseudonimie ymfah ukończył całą podstawową linię fabularną The Elder Scrolls 5: Skyrim, przy założeniu mocno ograniczającym rozgrywkę - zakazie chodzenia.

Zasady głosiły, że śmiałek nie może poruszać się ani pływać w standardowy sposób, a więc za pomocą lewego drążka kontrolera lub przycisków WASD na klawiaturze, a automatyczny bieg jest zakazany. Mimo wszystko udało się, a cały proces przedstawiony jest w formie wideo okraszonego dokładnymi instrukcjami.

Zobacz na YouTube

Podstawową metodą „chodzenia” w pierwszej części rozgrywki było wykonanie silnego ciosu, który zmusza postać do postawienia kilku kroków na przód. Dzięki sprytnej sztuczce ymfah mógł też anulować uderzenie zaraz po jego wykonaniu, co nieco przyspieszało przemieszczanie się. Próbę dodatkowo ułatwiło zdobycie Krzyku (magicznego ataku), który pozwala na wykonanie doskoku do przodu.

Autor podszedł do wyzwania bardzo poważne i skrupulatnie, a z materiału wynika, że nie złamał zasad nawet w najtrudniejszych do realizacji momentach. Gdy zadania wymagały przemieszczenia się, ale jednocześnie blokowały jakiekolwiek możliwości ataku - a więc i wykonania silnego ciosu czy Krzyku - ymfah korzystał ze sztuczki z wiadrem. Chwytał je w dłonie i napierał na nogi postaci, co powodowało, że przesuwa się powoli do tyłu. Z kolei jeśli questa pobocznego nie dało się ukończyć bez użycia lewego drążka, po prostu odpuszczał, wczytując odpowiedni zapis i próbując innej drogi.

Wiadro pozwalało nawet wchodzić po schodach

Dalsze części wideo prezentują jeszcze skuteczniejsze i bardziej wysublimowane metody pokonywania długich dystansów bez postawienia ani jednego kroku - między innymi przy użyciu błędów. Przykładowo zjadając pewien paraliżujący składnik pozyskany z przeciwnika tuż przed wykonaniem wspomnianego wcześniej Krzyku, postać wyskakiwała daleko i wysoko w górę. Gracz został też wampirem, by moc przemieszać się w przód dzięki umiejętności zamiany w nietoperze.

ymfah nie żałuje czasu poświęconego na wyzwanie. „Jeżeli zdarza mi się żałować podjęcia jakiejś próby, to tylko wtedy, kiedy nie znajduję rozwiązania problemu” - opowiada na forum Reddit.

Zobacz także