Skip to main content

Gracze dołożą się do nagród w turniejach League of Legends

Wzorem Doty 2.

Studio Riot Games już od dłuższego czasu było krytykowane za podejście do nagród w swoich turniejach - oferowane kwoty znacznie odbiegały od tego, co oferuje na przykład najważniejszy konkurent, czyli Dota 2.

W przypadku produkcji Valve ogromnym sukcesem okazało się być społecznościowe finansowanie. Gracze dokładają się do puli poprzez zakupy specjalnego Kompendium i innych transakcji cyfrowych. Teraz na podobne rozwiązanie postawi właśnie League of Legends.

Nowy system zacznie obowiązywać już od startującego w tym tygodniu 2016 World Championship. Część przychodów - 25 procent - ze sprzedaży okolicznościowych skórek i wardów zostanie przeznaczone na nagrody dla uczestniczących zespołów.

Turniej rozpoczyna się już 29 września, więc w tym przypadku korzyści będą zapewne względnie małe, lecz inicjatywa obejmie także wszystkie przyszłe imprezy, w tym cykl MSI, pomiędzy sezonami.

Wzorem wirtualnych naklejek z Counter-Strike: Global Offensive, kolejne 25 procent przychodów - ze sprzedaży skórek Team Championship - trafi bezpośrednio do zawodników, zespołów i lig, które zainspirowały dany skin.

League of Legends przyciąga podobno nawet 100 mln graczy miesięcznie

Aby zespoły nie biorące udziału w World Championship nie czuły się poszkodowane, Riot Games planuje szerzej zmodyfikować system przedmiotów w grze, uwzględniając więcej atrakcji z nazwami różnych drużyn do kupienia.

Co więcej, każdy zespół z regionalnych rozgrywek dostanie minimalna kwotę gwarantowaną. Dla przykładu, w EU LCS będzie to 100 tysięcy euro za cały sezon, z czego połowa trafi bezpośrednio do zawodników.

Studio odpowiedzialne za League of Legends szykuje także modyfikacje w umowach reklamowych i marketingowych, ale nie podano jeszcze konkretów na ten temat.

Zobacz także