Gracze Elden Ring tracili postępy w rozgrywce. Winowajcą był Steam
Błąd już naprawiono.
Elden Ring to wymagająca gra, więc ewentualna utrata postępów w zmaganiach jest frustrująca. W takiej sytuacji znaleźli się niektórzy gracze na PC, tracąc najświeższe zapisy w zabawie.
Źródłem kłopotów okazał się Steam, a konkretnie opcja przechowywania stanu rozgrywki w chmurze. Użytkownicy relacjonują, że aplikacja platformy Valve daje do wyboru pobranie save'ów z serwerów lub wgranie nowych plików z komputera.
Problem w tym, że zapisy nie są często synchronizowane, więc te przechowywane w internecie są zazwyczaj kilkudniowe. Niektórzy gracze przez pomyłkę ściągnęli starsze dane, tracąc znaczne postępy w zabawie - nawet do 10 godzin wstecz.
Okazało się, że częściowa wina leżała po stronie Steama, o czym uprzedzili na Twitterze twórcy Elden Ring. Studio From Software i firma Bandai Namco wyjaśniali, że w wyniku usterki, w określonych warunkach save'y nie wgrywały się poprawnie na chmurę.
Wydaje się jednak, że błąd już naprawiono. Jak poinformowano, klient platformy Valve otrzymał aktualizację, która rozwiązuje problem związany z synchronizacją zapisów rozgrywki, co oznacza, że gracze nie powinni już tracić postępów.
Przypomnijmy, że Elden Ring dostępny jest nie tylko na PC, ale również konsolach PlayStation i Xbox.