Gracze kochają Keanu Reevesa, więc Johnny Silverhand musiał być wredny
Inaczej zawsze braliby jego stronę.
Wykreowanie postaci Johnnego Silverhanda było dla studia CD Projekt Red nie lada orzechem do zgryzienia. Wszystko przez fakt, że trudny charakter bohatera kłócił się z charyzmą kochanego przez graczy Keanu Reevesa.
Kilka słów o projektowaniu jednej z najważniejszych postaci w Cyberpunk 2077 wypowiedział Paweł Sasko - główny projektant zadań w CD Projekt Red - podczas imprezy Game Developers Conference. Jak podaje serwis Eurogamer.net, cytując wystąpienie dewelopera, zespół musiał zmierzyć się z tzw. „mocą celebryty”, czyli założeniem, że niezależnie od cech granej przez Keanu postaci, gracze wciąż będą sympatyzowali z nią przez przywiązanie do samego aktora.
- Właśnie dlatego Johnny Silverhand jest takim dupkiem, gdy spotykamy go po raz pierwszy. Chcieliśmy mieć pewność, że uda nam się stworzyć tę skomplikowaną podróż wewnętrzną bohatera - od bycia okropnym człowiekiem, po punkt, w którym gracz zaczyna z nim sympatyzować i popierać jego decyzje - opowiadał Sasko.
Bardzo możliwe, że z podobnym zabiegiem spotkamy się także przy okazji dodatku Widmo Wolności. Jedną z głównych ról opowieści odegra bowiem Idris Elba, a więc aktor powszechnie lubiany i ceniony. Oczywiście istnieje też opcja, że agent Solomon Reed już od samego początku historii będzie postacią pozytywną. To z pewnością ułatwiłoby zadanie zespołowi scenarzystów.
Jeśli o samym dodatku mowa, Widmo Wolności będzie pierwszym i zarazem ostatnim rozszerzeniem fabularnym do Cyberpunk 2077. Tytuł zmierza na PC oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S, nie znamy jednak konkretnej daty premiery. Warto wspomnieć, że wbrew krążącym po sieci pogłoskom, w grze nie pojawią się postacie z anime „Cyberpunk: Edgerunners”.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.