Gracze krytykują Blizzard za wczesny dostęp do dodatku World of Warcraft
Cena może być dosyć bolesna.
Podwyższenie ceny gry w zamian za możliwość zagrania przed oficjalną premierą to coraz częściej spotykana metoda na zachęcanie graczy do sięgnięcia po portfele. Ten sam zabieg nie spotkał się jednak ze zbyt ciepłym przyjęciem w przypadku nowego dodatku do World of Warcraft.
Raczej żaden gracz będący na bieżąco z sytuacją branży nie zdziwił się, gdy Blizzard ogłosił możliwość zakupienia rozszerzenia The War Within w trzech wydaniach. Części społeczności nie spodobało się jednak, że w ramach najdroższego zestawu „Epic” za ok. 400 złotych możemy otrzymać - oprócz oczywiście elementów kosmetycznych - dostęp do nowej zawartości nawet trzy dni przed oficjalną premierą.
Locking early access and guaranteed beta access behind a 90€ paywall is a bit scummy.
byu/ZonaMoonshaw inwow
Opłata za wczesny dostęp zawsze była przyjmowana chłodno, ale decyzja Blizzarda przelała najwyraźniej czarę goryczy. Jak bowiem wyjaśniają fani WoW na forum Reddit, mowa tak naprawdę nie o wczesnym dostępie dla kupujących, ale raczej opóźnionym dla tych, którzy wolą zapłacić mniej. Gatunek MMO rządzi się bowiem swoimi prawami.
„To nie jest wczesny dostęp, a tak naprawdę oficjalna data premiery gry. Oni po prostu pobierają dodatkową opłatę od osób, które chcą zagrać w dniu premiery” - komentuje „itisntme2”, nawiązując do faktu, że serwery gry zaczną żyć własnym życiem, podczas gdy duża część graczy będzie zmuszona czekać aż trzy dni na dołączenie do zabawy.
„Wczesny dostęp nie powinien w ogóle istnieć w World of Warcraft. To po prostu dziwne. Jedną rzeczą jest otrzymanie wierzchowca lub zwierzaka za wcześniejszy zakup rozszerzenia, ale możliwość grania w nowy dodatek, odkrywanie lokacji itd. na kilka dni przed innymi wydaje się po prostu nie na miejscu” - dodaje „edelea”.
Lista komentarzy w podobnym tonie jest bardzo długa, ale każdemu z nich towarzyszy podobny wniosek: niezależnie od siły głosu oburzenia społeczności, duża część graczy i tak zdecyduje się na zakup droższego wydania, a potencjalny bojkot nie odniesie większego skutku. Część komentujących słusznie zauważa, że pierwsze trzy dni będą zapewne ostateczną próbą dla serwerów gry, więc opóźnione wejście do zabawy może oszczędzić sporo nerwów.
The War Within nie ma jeszcze oficjalnej daty premiery, ale wiemy, że zadebiutuje w przyszłym roku. Blizzard nie zdradził, kiedy ukażą się pozostałe dwa rozszerzenia. Przypomnijmy, że podczas tej samej imprezy zapowiedziano też pierwszy duży dodatek do Diablo 4.