Gracze Minecrafta ogłaszają protest. Nie chcą systemu raportowania użytkowników
Twórcy zapewniają, że nie usuną wprowadzonego rozwiązania.
Gracze Minecrafta sprzeciwiają się wprowadzeniu do gry systemu zgłaszania niepoprawnego zachowania użytkowników - nawet na prywatnych serwerach. Obawiają się potencjalnych nadużyć, ponieważ bycie zgłoszonym grozi całkowitym zbanowaniem konta.
Kontrowersyjna funkcja została wprowadzona wraz z aktualizacją 1.19.1 do Minecraft Java Edition. Użytkownicy zwracają uwagę, że prywatne serwery Minecrafta rządzą się różnymi zasadami i czynność nieakceptowalna na jednym serwerze może być dozwolona na innym. Ponadto obawiają się sytuacji, gdy grupa złośliwych graczy zmówi się na wspólne raportowanie innego użytkownika, a by permanentnie wyeliminować go z gry.
Jak informuje portal Kotaku, aby wyrazić dezaprobatę dla systemu raportów, na Twitterze stworzono hasztag #SaveMinecraft. Zaangażowani internauci namawiają, aby publikować wiadomości oznaczone wspomnianym hasłem i zwrócić uwagę deweloperów, jak wiele osób jest przeciwnych zmianom. Zarówno Mojang, jak i Microsoft odmówiły komentarza w tej sprawie.
Sytuację zaognia fakt, że studio Mojang jest świadome negatywnej reakcji użytkowników, jednak zapowiedziało, że nie wycofa systemu raportów.
„Zdajemy sobie sprawę, że prywatne serwery funkcjonują niezależnie od Mojang Studios i wielu graczy korzysta z tej autonomii do tworzenia niesamowitych dzieł, które wzbogacają społeczność Minecrafta. Niemniej, każdy gracz powinien czuć się bezpiecznie, niezależnie od wybranego serwera” - wyjaśniają twórcy.
Mojang zapewnia, że każde zgłoszenie będzie indywidualnie rozpatrywane przez „żywego” moderatora, a nie zautomatyzowany system. Będzie również możliwość odwoływania się od decyzji. Gracze przejawiający nieodpowiednie zachowania lub piszący na czasie wulgarne i obraźliwe wiadomości mogą otrzymać blokadę konta na określony czas (co najmniej 3 dni) lub w najgorszym wypadku zostać całkowicie usuniętymi z gry.
Niektórzy moderzy tworzą narzędzia, mające uchronić graczy przed systemem zgłoszeń. Przykładowo program „No Chat Reports” usuwa z wiadomości wysyłanych w grze dane, umożliwiające powiązanie ich z konkretnym graczem i został pobrany już ponad 200 tys. razy.