Skip to main content

Gracze w 2022 najczęściej kończyli, ale i porzucali Elden Ring

Przynajmniej według danych jednego serwisu.

Elden Ring stało się już pewnym fenomenem i grą, która pozwoliła wejść FromSoftware do tak zwanego głównego nurtu. Ambitna produkcja zebrała mnóstwo nagród, ale przoduje też w dwóch niecodziennych kategoriach.

Według danych opublikowanych przez serwis HowLongToBeat, Elden Ring było w mijającym roku zarówno produkcją, którą ukończył najwyższy odsetek graczy, jak i grą, z której zrezygnowało najwięcej osób. Statystyki dotyczą wyłącznie użytkowników popularnego portalu, jednak prezentują się dość ciekawie.

Źródło: howlongtobeat.com

Niemal 6 tysięcy graczy zgłosiło ukończenie Elden Ring. Na drugim miejscu znalazł się hit wakacji - Stray - z 3,9 tysiąca ukończeń, a na trzecim - Pokemon Legends: Arceus (2,5 tys.). Drugi pretendent do tytułu gry roku - God of War Ragnarok - zajął czwarte miejsce z wynikiem 2,1 tysiąca ukończeń.

Drugą kategorią, w której króluje Elden Ring, są tytuły rozpoczęte, ale porzucone przez graczy w dowolnym momencie przed zakończeniem. W tym wypadku 264 osoby poddały się, nim jeszcze zobaczyły napisy końcowe. Na drugim miejscu plasuje się urocze Tunic (114), a na trzecim - Pokemon Legends: Arceus (107).

Elden Ring jest także najczęściej odkładaną na później oraz najdłuższą produkcją roku - średni czas ukończenia wynosi 106 godzin (zadania główne - 55,5 godziny, zadania główne i poboczne - 99,5 godziny, a ukończenie gry na 100% - 132 godziny). Gra FromSoftware zebrała też najwięcej recenzji, choć średnia ocen na poziomie 93% daje jej zaledwie drugie miejsce za The Last of Us Part 1 (średnia 95%).

Zobacz także