Skip to main content

Gracze w Japonii przekonują się do PC

Rynek rośnie.

Gracze w Japonii coraz chętniej wybierają PC jako urządzenia do grania. Ten segment podtrzymał trend wzrostowy, nawet jeśli startował z niskiego pułapu.

Źródłem statystyk jest najnowsze badanie przygotowane przez Kadokawa ASCII Research Laboratories i cytowane przez serwis Kantan Games. Jak wynika z danych, sektor zabawy na komputerach osobistych powiększył się o imponujące 43 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Mowa o zmianie na - przeliczając z jenów - 1,3 mld dolarów, w zestawieniu z 0,9 mld dol. rok wcześniej. Jak wspomniano, mowa o dość niskim pułapie. Dla porównania, segment konsolowy w Japonii to 1,4 mld dol. w sferze sprzętu oraz 2,7 mld dol. dla oprogramowania. Tu także zanotowano wzrost, ale tylko o 3,4 proc.

Nie będzie zapewne większym zaskoczeniem, że największą popularnością w tym azjatyckim kraju cieszą się urządzenia mobilne, które odpowiadały za 8,5 mld dol. sprzedaży w 2022 roku. To jednak jedyny sektor, który zanotował obniżkę względem 2021 r. - o 4,4 proc.

Kantan Games dodaje, że jen jest obecnie wyjątkowo słaby w stosunku do dolara, więc ostateczne kwoty mogą być wyższe, ale to nie wpływa na procentowe przyrosty. Łącznie cały rynek w Japonii wzrósł o skromne 1,4 proc rok do roku, do około 13,9 mld dol. To i tak bardzo dobre wieści, ponieważ Kadokawa szacuje, że rynek światowy skurczył się o całe 7 proc. w porównaniu z 2021 rokiem.

Firma prowadzi podobne badania już od lat, co pozwala na przykład stwierdzić, że segment PC w Japonii rośnie już od wielu lat. Wyniki w 2021 roku były już dwukrotnie wyższe niż trzy lata wcześniej, a teraz - jak widać - trend jest kontynuowany. Bez wątpienia pomógł fakt, że coraz większa liczba firm wydawniczych z tego kraju przestaje widzieć komputery osobiste jako źródło wszelkiego zła (czyli piractwa), lecz szansę na powiększenie zysków.

Zobacz także