Skip to main content

Gracze w Stanach Zjednoczonych wydali w zeszłym roku prawie 15 mld dol.

Spadek o 9% w porównaniu do 2011 roku, dystrybucja cyfrowa w górę o 16%.

Największy rynek gier wideo na świecie - w Stanach Zjednoczonych - zanotował spadek sprzedaży o 9% w porównaniu do roku ubiegłego. Na wirtualną rozrywkę wydano 14,8 mld dol.

Za czym kolejka ta stoi?

Dane dotyczą sprzedaży gier nowych, używanych, wynajmu oraz transakcji cyfrowych, bez uwzględnienia sprzętu i akcesoriów. Maleje zainteresowanie tytułami pudełkowymi, aż o 21%, za to lepiej radzą sobie produkcje rozprowadzane w usługach cyfrowych - tu zanotowano wzrost o 16%, do poziomu 5,92 mld dol.

„Jeśli weźmiemy pod uwagę sprzedaż produktów innych niż gry pudełkowe, rynek gier wideo w Stanach Zjednoczonych był dwukrotnie większy niż same »fizyczne« tytuły” - wyjaśnia analityk NPD, Liam Callahan.

W zeszłym miesiącu informowano, że branża gier wideo zanotowała w Stanach Zjednoczonych obniżenie sprzedaży konsol i sprzętu o 22%. NPD twierdzi również, że maleje liczba graczy - o 5% w porównaniu do 2011 roku.

Zobacz także