Grafika koncepcyjna z God of War prezentuje Egipt jako miejsce akcji
Pierwotny pomysł na grę.
Podczas konferencji Devcom, reżyser God of War - Cory Barlog - zaprezentował grafikę koncepcyjną, przedstawiającą, jak mogła wyglądać gra, gdyby zdecydowano się na osadzenie historii w Egipcie.
Zgodnie ze słowami dewelopera, prace nad projektem rozpoczęto już rok po wydaniu God of War: Wstąpienie. Zespół był podzielony między miłośników nordyckiej i egipskiej mitologii, a Barlog miał decydujący głos w sprawie (dzięki, GearNuke).
Reżyser wspomniał też o innych trudnościach. Wielu pracowników studia nie mogło się przekonać do wizji Barloga, chociażby o posiadaniu przez bohatera dziecka czy kształtu relacji z podopiecznym.

W trakcie rozwoju gry niektórych testerów irytowało, że Kratos wykonuje proste misje, dotyczące chociażby przyniesienia jakiegoś przedmiotu dla ważnej postaci. Twierdzili, że to nie jest bohater, którego pamiętają z poprzednich gier.
Produkcja zadebiutowała 20 kwietnia, wyłącznie na PS4. „To fantastyczna przygoda, dopracowana w najdrobniejszych szczegółach” - czytamy w naszej recenzji God of War. Niedawno mieliśmy też okazję zobaczyć prototyp pierwszej walki z bossem.