Graliśmy w Sifu - świetna bijatyka
Efektowne kung-fu.
Sifu od studia Slocap debiutuje w lutym przyszłego roku, ale my już mieliśmy okazję przetestować ten wciągający tytuł. W naszym materiale prezentujemy gameplay z wersji PC i wrażenia z rozgrywki.
Wcielamy się w żądnego zemsty bohatera, który przemierza kolejne lokacje, rozprawiając się z przeciwnikami. Demo nie oferowało większego wglądu w tło fabularne, skupiając się po prostu na walce - a ta jest naprawdę udana.
Ciosom towarzyszy satysfakcjonujące udźwiękowienie, reakcje wrogów są odpowiednie, stosowanie kombosów przyjemne - a starcia potrafią być sporym wyzwaniem. Szczególnie że przeciwnicy potrafią atakować nas wtedy, gdy jesteśmy zajęci kimś innym, a to wcale nie tak częste przy potyczkach z grupami wrogów w grach wideo.
Elementem wyróżniającym grę jest system starzenia się postaci. Gdy umieramy, przybywa nam lat. Odradzamy się od razu w miejscu, w którym zostaliśmy powaleni, ale starsi. Za każdym kolejnym razem przybywa nam tyle lat, ile wynosi liczba poprzednich zgonów - ostatecznie możemy dobić prawie osiemdziesiątki.
Starszy bohater jest silniejszy, ale ma mniej zdrowia. Może też mieć czasem dostęp do nieco innych ulepszeń, niż młodsza wersja postaci.
Sifu trafi na PC, PS4 i PS5.