Skip to main content

Gran Turismo 7 - ray tracing tylko w powtórkach i garażu

Plus: mnóstwo szczegółów o grze.

Gran Turismo 7 zaoferuje ray tracing, czyli śledzenie promieni w czasie rzeczywistym. Okazuje się jednak, że z opcji nie skorzystamy w całej grze.

W rozmowie z japońskim serwisem Game Watch szef studia Polyphony Digital - Kazunori Yamauchi - ujawnił, że rozwiązanie będzie dostępne wyłącznie w powtórkach oraz garażu, gdzie przejrzymy posiadane samochody.

To oznacza, że wzorem Forza Horizon 5 śledzenie promieni w czasie rzeczywistym nie zadziała w trakcie jazdy. Menedżer podkreśla, że bardzo trudno jest zrealizować dobrze wyglądający ray tracing, który funkcjonowałby podczas prowadzenia auta.

Gra zaoferuje rozbudowaną personalizację aut

Deweloper udzielił również innych wywiadów, ujawniając szereg szczegółów o grze. Poniżej najważniejsze informacje:

  • prace nad projektem rozpoczęły się w 2017 roku;
  • garaże z samochodami będzie można udostępniać innym graczom, by chwalić się kolekcjami aut;
  • system jazdy jest ewolucją mechanizmów z poprzednich odsłon cyklu. Deweloperzy wskazują jednak, że gra zaoferuje większą precyzję i kontrolę nad autem, którego prowadzenie powinno wydawać się naturalniejsze;
  • pojawią się dynamicznie zmieniające się pogoda i pory dnia. Twórcy nie zdecydowali jednak, czy pojawi się opcja rozgrywania wyścigów 24-godzinnych pokroju Le Mans;
  • warunki atmosferyczne będą symulowane, co oznacza, że pogoda wpłynie na sposób prowadzenia wozu poprzez modyfikację wilgotności, przyczepności toru oraz temperatury powietrza i nawierzchni. Przykładowo padający deszcz sprawi, że w niektórych fragmentach trasy nagromadzi się więcej wody. Część miejsc zaś wyschnie szybciej od innych;
  • w planach funkcja przyspieszania zmian pogodowych;
  • system zniszczeń aut jest niemal identyczny, jak w Gran Turismo Sport, choć zostanie bardziej szczegółowo przedstawiony;
Zobacz na YouTube
  • pod względem zawartości i funkcji wersje PS4 i PS5 mają być identyczne, różnice dotkną jedynie jakości oprawy graficznej i wykorzystania opcji nowszej konsoli;
  • twórcy obiecują zastosowanie możliwości pada DualSense - przykładowo adaptacyjne triggery odtworzą wibracje ABS. Według Yamauchiego, kontroler zapewnia większą precyzję sterowania, dostępną dotychczas tylko na kierownicach;
  • pojawi się opcja wspólnej rozgrywki między posiadaczami PS5 a PS4;
  • debiut Gran Turismo 7 ma być jedynie początkiem - wzorem poprzedniej części, gra po premierze otrzyma dodatkowe samochody i trasy. Twórcy nie wykluczają też wprowadzenia znanych z poprzednich odsłon funkcji, które na razie nie powróciły;
  • połączenie z internetem wymagane jest tylko w kampanii zwanej GT Cafe i w trakcie wszystkich czynności związanych z zapisywaniem rozgrywki. Twórcy tłumaczą, że chcą w ten sposób zapobiec oszukiwaniu poprzez modyfikowanie save'ów, co mogłoby negatywnie wpłynąć na zmagania sieciowe. Konieczność bycia online nie jest obowiązkowa w trybie Arcade.

Gran Turismo 7 ukaże się 4 marca 2022 roku na PS5 i PS4.

Zobacz także