Skip to main content

GRID Autosport - pierwsze szczegóły

AKTUALIZACJA: Filmy z rozgrywki i pełna, polska wersja językowa.

Aktualizacja: Koledzy z brytyjskiej redakcji Eurogamera przygotowali dwa materiały wideo z pierwszego pokazu GRID Autosport w wersji alpha.

Pierwszy film prezentuje pełny przejazd za kierownicą bolidu Formuły 3 - trzy okrążenia na torze Circuito del Jarama. Podziwiać możemy między innymi pełny zakres ujęć kamery - w tym widok z kokpitu.

Poniżej znaleźć można także porównanie toru w San Francisco, w wersji z GRID Autosport oraz z Race Driver: Grid, wydanego sześć lat temu.

Dowiedzieliśmy się także, że twórcy szykują wsparcie dla wyścigów na podzielonym ekranie, dla maksymalnie dwóch osób, lub dla 12 zawodników w sieci.

Cenega ogłosiła ponadto, że wyda GRID Autosport w polskiej (dubbing) i angielskiej wersji językowej do wyboru na konsolach PlayStation 3, Xbox 360 oraz komputerach osobistych.

Zobacz na YouTube
Zobacz na YouTube

*

Oryginalna wiadomość: Codemasters oficjalnie potwierdziło GRID Autosport, opublikowano także pierwszy zwiastun gry. Twórcy zapowiadają, że chcą „przywrócić serię do bardziej autentycznych korzeni”.

„GRID 2 odjechało w kierunku narracji i przystępnego sterowania, ale stało sie jasne, że dla wielu z was nie było to oczekiwane doświadczenie. Dlatego też, za sprawą GRID Autosport mamy okazję skoncentrować się ponownie na grze wyścigowej, nawiązującej do naszego wcześniejszego dorobku, czego wielu z was się domagało” - czytamy na oficjalnej stronie.

Zmienie ulegnie między innymi model jazdy. „To na pewno nie jest pełna symulacja. Chcemy być autentyczni, ale nie klinicznie perfekcyjni, jednak na pewno zmierzamy bardziej w tym kierunku. Dla przykładu: wierzymy, że sterowanie jest dwa kroki dalej w kierunku symulacji niż było w Race Driver: GRID.”

Każda z klas pojazdów otrzyma własne charakterystyki. Potwierdzono pięć dyscyplin - Touring, Endurance, Open Wheel, Tuner i Street - gdzie wymagane będzie inne podejście: gracze będą musieli dostosować się do długich wyścigów nocnych, ciasnych, miejskich zakrętów czy otwartych torów Formuły 3.

Potwierdzono już kilka tras i lokacji: Hockenheim, Sepang, San Francisco, Jarama czy Yas Marina. Łącznie sprawdzimy się na ponad 100 trasach, głównie na zamkniętych, asfaltowych obiektach. „W GRID Autosport mamy więcej tras niż w Race Driver: GRID i GRID 2 łącznie” - zapewniają twórcy.

W trybie kariery będziemy mogli konkurować jedynie w ulubionych dyscyplinach, rezygnując z mniej interesujących. Większe znaczenie będą miały teraz testy, kwalifikacje, inżynierowie, zużycie opon i dostosowywanie osiągów pojazdu - o ile oczywiście gracze zechcą zająć się tymi elementami.

Powróci tryb sieciowy z klubami kierowców i tygodniowymi wyzwaniami oraz widok z kokpitu, „a nawet dwa” - kończy Codemasters.

Premiera 27 czerwca, na PC, PlayStation 3 i X360. Codemasters pracuje nad przeniesieniem silnika EGO na konsole nowej generacji, ale nie zamierza się z tym zadaniem śpieszyć, stąd brak wersji PlayStation 4 i Xbox One.

Zobacz na YouTube

Zobacz także