GRID Autosport z DLC przyśpieszającym zdobywanie doświadczenia
Codemasters: „To się sprzedaje”.
Studio Codemasters opublikowało dwa dni temu plany na dodatki do wyścigowego GRID Autosport. Wśród kilku pakietów z nowymi samochodami i trasami znalazł się także „Boost Pack”, umożliwiający szybsze zdobywanie doświadczenia.
„Zwiększ tempo swoich postępów w trybie kariery i sieciowym. Zyskaj premię około 50 procent punktów doświadczenia, zdobywanych w trybie kariery i taki sam przyrost PD, PD samochodu i pieniędzy w grze, gdy ścigasz się w sieci” - czytamy w opisie na Steamie.
Dodatek ten wyceniono na 3 euro (ok. 13 zł). W sieci szybko pojawiły się kontrowersje, a brytyjskie studio stało się celem krytyki ze strony graczy.
„Zwiększanie punktów doświadczenie byłoby do zaakceptowania, gdybyśmy mieli do czynienia z produkcją Free to Play” - napisał jeden z rozczarowanych. „Ale gra za 60 dolarów, a potem sprzedaż takiego czegoś? Odpada.”
Codemasters odpowiedziało na zarzuty na łamach forum dyskusyjnego NeoGAF, oferując wyjaśnienia, które zapewne nie spodobają się przeciwnikom DLC.
„Podobnie zrobiliśmy w GRID 2 z samochodem do odblokowania. Także wtedy pojawiła się krytyka, ale szczerze mówiąc, bez owijania w bawełnę... to się sprzedaje” - przyznał Ben Walke, zajmujący się kontaktami ze społecznością.
„Istnieje cicha grupa graczy, którym podoba się zawartość tego typu. Rynek gier sam musi dojść do tego, czy takie dodatki staną się standardem.”
„Nie mogę powiedzieć nic więcej, oferuję wyłącznie prawdę” - dodał Walke.
Deweloper zapewnił także, że gra nie została zaprojektowana, by uczynić zakup Boost Packów bardziej interesującym i atrakcyjnym.
„W ogólnym rozrachunku nadal całkiem łatwo jest ukończyć kampanię i zdobyć pieniądze w trybie sieciowym” - wyjaśnił.
W najbliższych miesiącach Codemasters planuje wydać trzy zestawy samochodów oraz tyle samo mini-dodatków, z nowym trasami, wyścigami i autami.