Gry Activision w chmurze wyda... Ubisoft. Microsoft zmienia warunki przejęcia
Aby przekonać brytyjskiego regulatora.
Microsoft przedstawił brytyjskiemu Urzędowi ds. Konkurencji i Rynków (CMA) przebudowane warunki umowy przejęcia Activision. Najciekawszym punktem nowej wersji dokumentu jest sprzedanie przez producenta Xboxa praw do dystrybucji w chmurze gier Activision francuskiemu wydawcy Ubisoft. Wcześniej brytyjscy regulatorzy obawiali się, że Microsoft zmonopolizuje rynek gier w chmurze.
„Dzisiaj podejmujemy kolejny ważny krok w związku z tą transakcją. Aby rozwiać obawy dotyczące wpływu proponowanego przejęcia na rynek strumieniowania gier w chmurze, zgłoszone przez brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków, restrukturyzujemy umowę, aby otrzymać ograniczony zakres praw” - przekazał Microsoft w oświadczeniu, cytowanym przez portal VGC.
„Obejmuje to zawarcie umowy obowiązującej od momentu finalizacji naszej fuzji, która przenosi prawa do streamingu w chmurze dla wszystkich obecnych i nowych gier Activision Blizzard na PC i konsole, które zostaną wydane w ciągu najbliższych 15 lat, na Ubisoft Entertainment SA, wiodącego światowego wydawcę gier. Prawa będą obowiązywały wiecznie” - kontynuuje firma.
„W ramach zrestrukturyzowanej transakcji Microsoft nie będzie mógł ani wydawać gier Activision Blizzard wyłącznie w swojej własnej usłudze streamingowej Xbox Cloud Gaming, ani wyłącznie kontrolować warunków licencyjnych gier Activision Blizzard dla konkurencyjnych usług” - czytamy dalej.
W dalszej części oświadczenia Microsoft wyjaśnia, że obecnie proponowane warunki przejęcia stanowią w świetle prawa zupełnie nową transakcję niż ta, którą Microsoft przedstawił CMA w 2022 roku. Producent poinformował już regulatorów o restrukturyzacji transakcji i liczy na pozytywne rozpatrzenie nowej wersji dokumentu przed finalnym terminem przejęcia, określonym na 18 października. Urzędnicy natomiast potwierdzili otrzymanie nowej wersji dokumentu i rozpoczęcie śledztwa na nowo, począwszy od fazy pierwszej.
Przypomnijmy, że główne obawy urzędników dotyczyły właśnie pozycji Microsoftu na wciąż kształtującym się rynku gier w chmurze. Już teraz producent Xboxa posiada na nim silną pozycję, dzięki rozbudowanej usłudze Xbox Cloud Gaming, dodatkowo zintegrowanej z Xbox Game Pass, dzięki czemu można grać w wiele produkcji z katalogu abonamentu poprzez Streaming. CMA uważało, że dodanie do tego gier Activision może w znacznym stopniu ograniczyć konkurencyjność innych usługodawców segmentu cloud gaming.