Gry Naughty Dog na PC to ważny moment dla studia. Deweloperzy są podekscytowani
Jednak PS5 nadal będzie „domyślną” platformą ich gier.
Studio Naughty Dog podzieliło się swoimi spostrzeżeniami na temat publikacji ekskluzywnych - do tej pory - gier na PC. Deweloperzy są niezwykle podekscytowani możliwościami, jakie daje nowa platforma.
„Wypuszczenie Uncharted: Kolekcja dziedzictwa złodziei na PC to dla nas naprawdę punkt zwrotny. Nie tylko mogliśmy wrócić do naszej ukochanej marki, ale też przedstawić ją wielu nowym graczom. Tym samym położyliśmy fundament pod możliwość przenoszenia kolejnych gier na PC i zrozumienia potrzeb nowej widowni” - napisali deweloperzy na oficjalny blogu PlayStation.
Twórcy wyjaśniają również, dlaczego na PC pojawiło się domknięcie sagi o Nathanie Drake’u, a nie pierwsze trzy odsłony. Chodzi głównie o kwestie graficzne - o ile pierwsze trzy gry wciąż są grywalne i posiadają świetną fabułę, to mocno się zestarzały graficzne (powstawały jeszcze na PS3) i nie spełniłyby oczekiwań pecetowych graczy. Studio jednak uważa, że każda odsłona cyklu to osobna historia i bez problemu można zacząć przygodę z serią „od końca”.
Naughty Dog zapowiada też, że dalej będzie pracować z zespołem Iron Galaxy, korzystając z ich bogatego doświadczenia w kwestii portowania konsolowych tytułów na PC, chociaż to konsole Sony pozostaną „domyślnym” środowiskiem dla przyszłych gier studia. Twórcy Uncharted przypominają również, że trwają prace nad komputerowym wydaniem The Last of Us Part 1, czyli pełnego remake’u pierwszej odsłony kultowego cyklu.
„Kolekcja dziedzictwa złodziei stworzyła solidną podstawę dla technologii i wiedzy, które przyniosą naszym przyszłym projektom same korzyści. Chcemy podziękować naszym partnerom w Iron Galaxy Studios oraz nowym i starym fanom, gdyż osiągnęliśmy ważny kamień milowy dla Naughty Dog” - podsumowują deweloperzy.