Skip to main content

Gry z programu dla twórców niezależnych na Xbox One dopiero w przyszłym roku

Złożono już tysiące wniosków do ID@Xbox.

Rezultaty programu ID@Xbox, organizowanego przez Microsoft dla twórców niezależnych, zobaczymy na konsoli Xbox One najpewniej dopiero w przyszłym roku.

- Nie wydaje mi się, że zobaczymy coś w dniu premiery - przyznał w rozmowie z serwisem Games Industry Phil Harris, jeden z wiceprezesów w Microsofcie.

- Nie jest raczej realistyczne, by deweloperzy zakwalifikowali się do programu i wypuścili grę na rynek już 22 listopada. Rozsądniej będzie poczekać do początku przyszłego roku - dodał menedżer, który przyznał także, że chęć wzięcia udziału w inicjatywie zgłosiły „tysiące” twórców.

- W pierwszych godzinach były to setki. Nie znam teraz dokładnych liczb, ale zakładam, że są to już tysiące.

Independent Developers @ Xbox - w skrócie ID@Xbox - zapowiedziano przed targami Gamescom. W ramach inicjatywy, każdy deweloper otrzyma dwa zestawy producenckie konsoli, bez opłat. Twórcy skorzystają z pełnej mocy sprzętu, serwerów „w chmurze”, narzędzi Kinecta i Xbox Live, wsparcia dla SmartGlass, rozgrywek sieciowych, osiągnięć czy Gamerscore.

- Sporo się mówi ostatnio w temacie kwalifikacji. Kim jest niezależny deweloper? Czy to dwuosobowe Capy, czy Crytek z 200 pracownikami? Myślę, że oba przykłady są dobre, razem z wszystkimi firmami pomiędzy - tłumaczy Harris. - Za bardzo koncentrujemy się na sprawach finansowych.

- Dla mnie bycie niezależnym oznacza podejmowanie własnych decyzji, wolne myślenie, motywacje i kreatywność. Obecna struktura ze sprzedawcami i wydawcami oznacza, że na każdym kroku spotyka się producentów wykonawczych. To na pewno przydatna funkcja, ale powoduje także, że w kółko powstają takie same gry, łatwiejsze do zaplanowania i sprzedania.

Xbox One ukaże się w Polsce najpewniej dopiero w przyszłym roku, gdy część tytułów powstałych w ramach ID@Xbox powinna już być gotowa.

Below - jeden z tytułów niezależnych zmierzających na Xbox One

Zobacz także