Gry z Xbox One działają lepiej w chmurze niż na konsoli
Wskazują wstępne testy.
Niedawno na Xbox One rozpoczęły się testy funkcji, która pozwala grać w chmurze. Pierwsze testy wskazują, że produkcje w streamingu działają lepiej niż na samej konsoli.
Z filmu opublikowanego przez youtubera ElAnalistaDeBits wynika, że tytuły uruchomione przez internet osiągają lepsze rezultaty niż włączone bezpośrednio na urządzeniu. To między innymi zasługa faktu, że aktualnie gry dostępne w ramach chmury są wersjami z Xbox Series X/S.
Przykładem jest Gears 5, które na Xbox One w streamingu wczytuje się znacznie szybciej niż w przypadku, gdy strzelanka działa na samej konsoli. Produkcja jest też płynniejsza - możliwa jest zabawa nawet w 60 FPS.
W przeciwieństwie do gry włączonej lokalnie na sprzęcie, pozycja uruchomiona w chmurze osiąga stałą rozdzielczość 1080p, aczkolwiek twórcy porównania zwracają uwagę, że jakość obrazu może być nieco gorsza.
Wadą streamingu jest uzależnienie komfortu rozgrywki od jakości połączenia sieciowego - mogą na przykład pojawić się opóźnienia w sterowaniu, choć rzadziej występują w tytułach wydawanych przez Microsoft.
Niektóre gry w chmurze oferują też nieco lepszą grafikę niż pozycje włączone bezpośrednio na Xbox One. Taką produkcją jest Hellblade: Senua's Sacrifice, które umożliwia rozgrywkę z aktywnym ray tracingiem.