GTA 5 wciąż zachwyca detalami - podsumowano ciekawostki z ostatnich lat
Popis dokładności Rockstara.
Grand Theft Auto 5 zadebiutowało w 2013 roku, ale fani wciąż odkrywają w grze liczne ciekawostki, dowodzące, jak dużą pracę Rockstar włożył w dopracowanie swojego dzieła. W sieci pojawił się materiał, który wskazuje na kilka interesujących detali.
Pierwsza część wideo autorstwa Knightz pojawiła się niemal trzy lata temu, ale w tym czasie znaleziono kolejne szczegóły, będące tematem nowego zbioru. Poniżej film oraz podsumowanie najciekawszych informacji:
- w misji z napadem na jubilera, Franklin musi wrzucić granaty gazowe do wentylacji. Jeżeli postać ma przy sobie również granaty odłamkowe, Michael prosi go przez krótkofalówkę, aby upewnił się, że chwyci odpowiednie wyposażenie. Kwestia dialogowa nie pojawia się, jeżeli Franklin nie ma granatów odłamkowych
- Trevor, Michael i Franklin nie lubią, gdy się ich śledzi. Gdy będziemy za nimi podążać, najpierw kilkukrotnie wyrażą niezadowolenie, a potem po prostu znokautują kierowanego przez gracza bohatera
- w misji, w której Michael walczy z przybyszami z kosmosu, a Trevor z klaunami, w przypadku porażki zobaczymy unikalne komunikaty na ekranie: „kosmici opanowali Ziemię" oraz „klauni opanowali miasto”
- z całego trio bohaterów, tylko Michael trzyma Micro SMG (Uzi) w specyficzny sposób, rozkładając kolbę i mierząc celownikiem, a nie strzelając „z biodra”
- stacje radiowe, na których słyszymy tylko rozmowy, zanikają, gdy przejeżdżamy przez pewien punkt autostrady - to oznaka utraty sygnału
- wzrok bohaterów stopniowo przyzwyczaja się do okularów przeciwsłonecznych, co widać w widoku FPP
- śmigło helikoptera wytwarza realny podmuch, wpływający elementy otoczenia, jak kawałki materiałów, wiatromierz czy nawet żagle żaglówek
- huk wiatru przy szybkiej jeździe samochodem jest głośniejszy, kiedy auto ma opuszczony dach - nawet w perspektywie TPP
- strzał w bak samochodu powoduje stopniowe ulewanie się paliwa, co symbolizuje wskaźnik jego poziomu na tablicy rozdzielczej
- choć Franklin zostaje uhonorowany tytułem pracownika miesiąca w warsztacie samochodowym, z którym współpracuje, po incydencie z wjechaniem do zakładu autem, wyróżnienie zostaje mu odebrane - na plakacie widnieje szef, Simeon
- podczas misji Deep Inside (nazwa oryginalna) gracz może zobaczyć, jak na tzw. green screenie kręcona jest jedna ze scen filmu „Meltdown”, którego Michael był współproducentem
- samochody pozostawione na parkingach nie stoją równo z wyznaczonymi liniami
- syrena policyjna brzmi zupełnie inaczej, kiedy jest zniszczona
- zegary, np. znajdujące się w sklepach, przedstawiają realną godzinę w grze
- im droższy samochód kierowany przez postać, tym dłużej trwa usługa prostytutki
- żółtych słupków blokujących przejazd nie da się zniszczyć, ale uginają się one pod naciskiem
- tzw. zanieczyszczenie świetlne sprawia, że w mieście trudniej dostrzec gwiazdy niż poza terenem zabudowanym
- przechodzący przez przejście dla pieszych NPC zaczynają biec, kiedy światło zmienia się na czerwone
Pod koniec materiału autor zwraca też uwagę na imponującą liczbę scenek wprowadzających, które gra wyświetla po zmianie postaci. Najbardziej interesujące są przygody Trevora - po przejęciu kontroli nad Philipsem gracz może przykładowo być z miejsca ścigany przez policję lub stanąć przed koniecznością przeprowadzenia bójki.
Wciąż gracie w ostatnią odsłonę Grand Theft Auto? Przypominamy o naszym poradniku do GTA 5.