GTA 5 z ray tracingiem dzięki nowej wersji modyfikacji Reshade
A także FEAR i Quake 3.
Nowa wersja oprogramowania Reshade pozwala aktywować path tracing - a więc wariant ray tracingu - w grach obsługujących biblioteki DX9, DX10 i DX11. To między innymi Grand Theft Auto 5, Star Wars: Jedi Outcast, Fear czy Quake 3.
Aplikacja wyraźnie polepsza jakość obrazu, co można zaobserwować chociażby dzięki odbiciom promieni słonecznych na karoserii samochodów w GTA 5. Śledzenie promieni zwiększa jednak wymagania sprzętowe.
Możliwości nowej wersji aplikacji Reshade prezentują poniższe materiały. Warto zauważyć, że aktywowanie ray tracingu powoduje problemy z prawidłowym obliczaniem okluzji otoczenia, czyli efektu odpowiedzialnego między innymi za realistyczne cienie.
Oprogramowanie Reshade - wciąż będące w fazie alfa - rozwija moder Pascal Gilcher. Narzędzie uzyskuje dostęp do bibliotek DirectX, by aktywować szereg efektów graficznych.
Aplikacja współpracuje też z pierwszą odsłoną serii Crysis. Grę z ray tracingiem zaprezentowała redakcja Digital Foundry.
Aby pobrać Reshade, należy wesprzeć twórcę na platformie Patreon. Minimalna kwota to 20 dolarów.