GTA 6 może zachwycić animacjami postaci. Take-Two opatentowało system realistycznych ruchów
Internetowe śledztwo.
Przyzwyczailiśmy się już, że Rockstar Games to mistrzowie w swoim fachu i pionierzy, którzy wyznaczają standardy w branży gier na przyszłe lata. Nie inaczej może być z GTA 6, a teraz poznaliśmy przynajmniej jeden aspekt, w którym gra może być rewolucją - sprytny system animowania postaci.
Odkrycie jest wynikiem drobnego internetowego śledztwa, które przeprowadził niejaki Tobbelobben30. Przeszukując materiały z wielkiego wycieku GTA 6 natknął się on na tajemniczą postać Tobiasa Kleanthousa. Szybkie wyszukiwanie ujawniło, że to deweloper, który pracował w Rockstar Games między 2014 a 2021 rokiem. W tym czasie specjalizował się w temacie sztucznej inteligencji i animacjach postaci.
Najważniejszy jest jednak fakt, że Kleanthous jest głównym inżynierem technologii opisanej patentem o nazwie „system i metoda wdrażania ruchu do wirtualnych postaci”. Na profilu w serwisie LinkedIn czytamy, że deweloper zaprojektował ją i zaimplementował w Rockstar Games. Patent został zgłoszony przez Take-Two w 2020 roku.
„Bazując na tym patencie, wygląda na to, że używają sprytnego systemu” - dedukuje Tobbelobben30, który przeanalizował treść patentu. „Zbudowali bibliotekę małych bloków konstrukcyjnych dla ruchów postaci. Bloki te można łączyć na różne sposoby, tworząc szeroką gamę animacji. Pomyślcie np. o postaci w grze idącej w deszczu, zmęczonej lub zranionej. Zamiast projektować oddzielne animacje dla każdej z tych sytuacji, używają tych bloków konstrukcyjnych, aby naturalnie połączyć ruchy”.
„Oznacza to, że GTA 6 może mieć bardziej zróżnicowane i realistyczne animacje. Grając w GTA 6, zobaczymy postacie poruszające się w sposób pasujący do pogody, ich poziomu energii i obrażeń. Dzięki temu gra będzie bardziej wciągająca” - kontynuuje wywód Tobbelobben30.
Internauta twierdzi, że zaawansowany system poruszania postaciami można zobaczyć w akcji w materiałach z wielkiego wycieku:
„Można to znaleźć w klipie z Jasonem kucającym z bronią, kiedy zakrywa głowę. We fragmencie widać użyte bloki konstrukcyjne: combat, crouch, left_wide, long_gun, underfire, move. Wskazuje to, jak postać powinna poruszać się pod ostrzałem, kucając, trzymając karabin szturmowy, idąc i patrząc szeroko do przodu od lewej strony”.
Wydaje się, że z podobnego systemu proceduralnej animacji korzystało już Red Dead Redemption 2, ale biorąc pod uwagę, że patent zgłoszono w październiku 2020 roku, najpewniej właśnie dla GTA 6, w nadchodzącej grze Rockstara można się spodziewać jeszcze bardziej imponującego rozwiązania.