GTA 6 raczej nie zadziała na PS5 Pro w 60 FPS - uważa Digital Foundry
Winny jest procesor.
Wyciek niemal kompletnej specyfikacji technicznej PS5 Pro wydaje się sugerować, że nawet mocniejsza konsola będzie miała problem z uruchomieniem GTA 6 w 60 klatkach na sekundę.
Winny jest procesor. Jak uważają eksperci z Digital Foundry, jeśli oczekiwana produkcja miałaby działać w 30 klatkach na sekundę na „standardowym” PlayStation 5, to potrzebny byłby „programistyczny cud”, żeby podnieść tę wartość do 60 FPS na PS5 Pro.
Dlaczego? Jak bowiem wynika z ujawnionej specyfikacji, choć nadchodząca konsola będzie najwyraźniej dysponować znacznie wyższą mocą obliczeniową w sferze układu graficznego, to już pod względem CPU zmieni się niewiele.
„PlayStation 5 Pro pozostaje przy Zen 2, ale oferuje deweloperom możliwość pracy z taktowaniem ograniczonym do 3,85 GHz, w przeciwieństwie do 3,5 GHz w standardowym PS5” - wspominało Digital Foundry w niedawnej analizie. „Podobnie jak obecna konsola, Pro wydaje się działać przy ścisłym limicie mocy, dostosowując prędkości taktowania procesora i karty graficznej w ramach określonego budżetu. Aktywacja 10-procentowego wzrostu prędkości oznacza, że taktowanie GPU spada o około 1,5 procent, co według Sony przekłada się na jednoprocentowy spadek wydajności”.
„Rozczarowane będą osoby mające nadzieję, że PS5 Pro zamieni tytuły z ograniczoną liczbą klatek na sekundę w super płynne 60 FPS” - dodano. Do grona takich produkcji można zaliczyć właśnie GTA 6, choć nie obecnie nie potwierdzono oczywiście, w jakiej formie i konfiguracji tytuł ukaże się na konsoli Sony.
Bardziej prawdopodobna jest poprawa jakości obrazu i efektywnej rozdzielczości, choćby za pomocą nowej techniki skalowania z pomocą algorytmów uczenia maszynowego.
Jak dodaje Rich Leadbetter z redakcji Digital Foundry, pewną furtką byłaby sytuacja, gdyby GTA 6 otrzymało tryb z 60 FPS na „standardowym” PS5. Ten mógłby znacznie zyskać na PS5 Pro, lecz wydaje się mało prawdopodobne, że Rockstarowi uda się zaoferować 60 klatek na sekundę na obecnym modelu, biorąc pod uwagę choćby poziom oprawy z pierwszego trailera.