GTA 6 z mądrzejszymi NPC-ami? Odnaleziono ciekawy patent
System nawigacji w świecie gry.
- Take-Two zarejestrowało patent na system poprawiający zachowanie NPC
- Mechanika może zostać wykorzystana w nowym GTA
Internauci odnaleźli zarejestrowany w październiku 2020 roku patent, opisujący rozwiązanie, które może znaleźć zastosowanie w GTA 6.
Dokument przedstawia „system i metodę nawigacji w świecie gry” dla postaci niezależnych (tak zwanych NPC), czyli kontrolowanych przez sztuczną inteligencję. Mechanika miałaby między innymi rozbudować ich zachowania.
W patencie stwierdzono, że tradycyjne rozwiązania dostarczają deweloperom „limitowanych zasobów”, przez co są „niepełne”. Dana produkcja może bowiem jednocześnie aktywować tylko określoną liczbę wydarzeń z udziałem AI - przykładowo wszystkie widoczne auta poruszają się z identyczną prędkością.
Autorzy dokumentu przekonują, że nowy system pozwoli przygotować „realistyczny wirtualny świat, który nie jest ograniczony przez sprzęt lub oprogramowanie” i stworzyć mądrzej zachowujących się NPC.
Patent zarejestrowało Take-Two, ale jako pomysłodawców rozwiązania wskazano Davida Hynda i Simona Parra ze studia Rockstar North. Nie jest jednak jasne, czy mechanizm pojawi się w nowym GTA, ponieważ ani słowem nie wspomniano o serii, ale nawiązano do „szybkich pościgów” i „ruchu ulicznego”, a więc nieodłącznych elementów gangsterskiego cyklu.
Nadmienić również należy, że opatentowanie systemu nie oznacza, że zostanie faktycznie wykorzystany przez deweloperów. Wiele projektów jest rezerwowanych, ale nigdy później nie realizowanych.