GTA Online dostanie ray tracing na PS5 i Xbox Series X
Ale tylko dla odbić.
Studio Rockstar opisało grudniową aktualizację popularnego GTA Online. W planach dla konsol PlayStation 5 oraz Xbox Series X jest ray tracing, dodawany do graficznego trybu jakości.
Mowa jednak nie o „pełnym” i wymagającym śledzeniu odbić w globalnej iluminacji, lecz wyłącznie o bardziej realistycznych odbiciach, choćby na mokrych powierzchniach czy szybach.
O ray tracingu na konsolach mówiono już w przeszłości, jeszcze przed premierą natywnej konwersji Grand Theft Auto Online na konsole obecnej generacji. Nie jest obecnie jasne, czy i kiedy funkcja mogłaby pojawić się też na PC, lecz wzmianki o niej znaleziono w plikach gry już wiele miesięcy temu.
Jeśli o grudniowej aktualizacji mowa, w planach jest także udostępnienie samochodu Declasse Tahoma Coupe przez określony czas, dzięki osiągnięciom społeczności w niedawnym wyzwaniu The Heists Challenge, w ramach którego gracze zbierali razem bilion dolarów.
Inne zmiany w nadchodzącej łatce to zarządzanie kontaktami iFruit, szybsze dostawy kupionych samochodów do garażu, możliwość wezwania rowerów i tak dalej. Co interesujące, problemem także w GTA Online może stać się inflacja - kart Shark Card z wirtualną walutą dają teraz 20-25 procent dolarów więcej.
Aktualizacja nie ma jeszcze daty premiery, lecz Rockstar zapewnia, że będzie pierwszą częścią większej fali nowości, koncentrujących się na regionie południowego San Andreas, w hrabstwie Blaine.