Skip to main content

GTA Online - tryby adwersarza: Poranny nalot

Drużynowa współpraca przy pomocy termo- i noktowizji.

Jeden z ciekawszych trybów dostępnych w grze. Może w nim wziąć udział maksymalnie 12 graczy podzielonych na dwie drużyny. Cała akcja, choć nie ma ograniczenia, jeśli chodzi o miejsce, koncentruje się zwykle przy niewielkim kompleksie budynków.

Zadaniem obu drużyn jest zdobycie oznaczonego nadajnika, który prowadzić będzie do skarbu w postaci dużej kwoty. Jest to oczywiście symboliczne ujęcie celu misji, jednakże zwycięska drużyna rzeczywiście otrzymuje dużo większe wynagrodzenie za ukończenie tego trybu.

Każdy przenoszący nadajnik może być oczywiście zabity przez przeciwnika, a przedmiot podniesiony przez rywala. Dodatkowo, przenoszący nadajnik jest znacznie wolniejszy, więc musi być broniony przez pozostałych członków drużyny. Lokalizacja nadajnika jest cały czas zaznaczona na radarze, dlatego nie można się z nim ukryć.

Brzmi więc jak dość standardowy tryb związany z przenosinami flagi lub innego przedmiotu, ale twórcy przewidzieli tutaj kilka ciekawych smaczków. Przede wszystkim, rundę rozpoczyna się od skoku na spadochronie z zawieszonego wyżej helikoptera transportowego. Gdy zostaniesz zabity możesz wrócić do gry, ale ponownie rozpoczynasz od skoku ze spadochronem.

Noktowizor ułatwi lądowanie pośród zacienionych obszarów mapy.

Jest to bardzo istotny element, gdyż w sytuacji, gdzie przeciwnik posiada nadajnik i oddalił się znacznie od centrum mapy, możemy spróbować wylądować w jego okolicy na spadochronie. Wymaga to wprawy i odpowiedniego omijania przeszkód, na przykład drzew, ale może też zostać wykorzystane w stosunku do ciebie lub twojej drużyny, jeśli to wy posiadacie aktualnie nadajnik.

Spadochron może być też wykorzystany do wylądowania na wzniesieniu czy którymś z budynków, jakie znajdują się w głównej części mapy. Dzięki temu możemy mieć lepszy wgląd na sytuację wokół. Wykorzystywanie spadochronów sprawia również, że nie możesz się nigdzie czuć bezpiecznie - należy więc monitorować nie tylko poziom ziemi, ale i nieba. Podczas lotu ze spadochronem możliwe jest korzystanie z lekkiej broni maszynowej i pistoletów.

Spadochron to nie jedyny ciekawy element wprowadzony do trybu Poranny nalot. Jako że akcja misji tego typu odbywa się nocą, twórcy postanowili ułatwić sprawę graczom i proponują dwa tryby widzenia: termowizję i noktowizję.

Szczególnie druga z wymienionych okazuje się pomocna, gdy uciekamy w ciemniejsze rejony mapy ze zdobytym nadajnikiem lub gdy gonimy drużynę posiadającą przedmiot. Warto jednak wyłączyć noktowizor, gdy przebywamy w jaśniejszych rejonach mapy - obraz wówczas zlewa się za bardzo z przeciwnikami, przez co dużo trudniej ich dostrzec.



Jest jeszcze dostępna termowizja, choć nie działa tak spektakularnie, jak można by było przypuszczać. Jeśli chodzi o przeciwników, podświetleni zostają dopiero wtedy, gdy znajdujemy się ich naprawdę blisko, co czyni ten dodatek niemal nieprzydatnym.

Termowizja całkiem nieźle daje sobie radę za to z podkreślaniem miejsc, z których padają strzały z broni. Dzięki temu możemy zlokalizować przeciwnika szybciej, niż w momencie, gdy pojawi się na naszym radarze. Przydatne jest to wówczas, gdy na spadochronie staramy się znaleźć dwie drużyny wymieniające ze sobą ogień.

Zobacz także