Skip to main content

GTA Online - tryby adwersarza: Sumo

Zwyciężaj wypychając przeciwników za planszę.

GTA Online - tryby adwersarza: Sumo Zwyciężaj wypychając przeciwników za planszę.

Japońskie zapasy, czyli sumo, nie są zbyt popularnym w Polsce sportem. Inaczej ma to się jednak w przypadku GTA Online, gdzie zamiast potężnych zawodników startują samochody i ich kierowcy. Zasady są te same: trzeba zepchnąć przeciwnika z areny. Wydaje się proste, przynajmniej w samych założeniach.

W grze znajdziesz sześć wariacji na temat trybu Sumo. Większość z nich oferuje zabawę dla maksymalnie ośmiu graczy podzielonych na nie więcej, niż cztery drużyny. Każda z wariacji różni się lokacją, ukształtowaniem areny oraz jej wielkością. Do dyspozycji oddano nam dach uniwersytetu, wyspę z północnej części mapy, dach motelu Vinewood, Maze Bank, statek towarowy i dach lotniskowej restauracji.

Sumo to charakterystyczny tryb, dla którego nie ma uniwersalnych wskazówek, a dużo bardziej liczy się pomysłowość i dostosowywanie do danej sytuacji. Istotna jest również współpraca drużynowa.


Dane techniczne:

  • Ilość graczy: od 2 do 8
  • Drużyny: maksymalnie 4
  • Lokacje: 6

Sumo - jak wypchnąć przeciwnika z areny

Rundę każdej potyczki Sumo wygrywa ta drużyna, której członek albo członkowie jako ostatni pozostaną na arenie. Punkty zdobywa się za wypchnięcie przeciwnika z danego obszaru. Każda runa rozpoczynana jest w ten sposób, aby gracze byli zwróceni do siebie, co zdecydowanie zachęca do wciśnięcia pedału gazu w podłogę. Nie jest to jednak najlepszy pomysł.

Tryb Sumo nagradza spryt, który powinieneś zademonstrować zaraz po rozpoczęciu rundy - zamiast przeć przed siebie na zderzenie czołowe z innym graczem, obierz delikatnie kurs na któryś z boków areny lub schowaj się za przeszkodą, co jest możliwe chociażby w Sumo V, które rozgrywa się na kontenerach umieszczonych na statku towarowym.

Pierwszy kontakt nie jest w ogóle ważny. Liczy się skuteczność i wyczekiwanie na błąd przeciwnika, który pojawi się przy skraju areny. Przewidywanie toru jazdy nieprzyjaciela pozwala na zaplanowanie ataku, który najlepiej przypuścić na bok pojazdu. Uderzenie w niego prostopadle często skutkuje wystrzeleniem przeciwnika w przepaść, co nie jest możliwe podczas uderzenia w przód lub tył jego samochodu.

Dach Maze Bank to prawdopodobnie najtrudniejsza arena, głównie ze względu na niewielki obszar działania.

Jeżeli w twojej i przeciwnika drużynie znajduje się po dwóch graczy, lepiej jest działać zespołowo. Zamiast polować na pałętającego się po arenie samotnego przeciwnika, skup się na tym, którym zajmuje się kolega z twojej drużyny. Często auta mają te same osiągi, dzięki czemu przepychanki czołowe jeden na jednego są szalenie nieefektywne.

Jeśli jednak dojdzie do takiej sytuacji, w zależności od położenia na arenie, nie próbuj na siłę przepychać przeciwnika. Lepiej w niespodziewanym momencie wrzucić wsteczny i ostro skręcić w bezpieczną stronę, a po zawróceniu się o 180 stopni przypuścić atak na nieprzyjaciela, który prawdopodobnie wciąż wciskał gaz do dechy. Wówczas jego wypchnięcie powinno być znacznie ułatwione.


Spis treści: GTA Online - poradnik i najlepsze porady

Zobacz też: GTA Online - tryby adwersarza: Atak - Obrona


Miej jednak na uwadze fakt, że są to sztuczki bardzo często spotykane wśród graczy GTA Online, dlatego przebieg zabawy w Sumo w dużej mierze uzależniona jest od tego, na jakich graczy w danej rundzie trafimy. Kluczem do sukcesu jest utrzymywanie się w środkowej części danej areny. Zminimalizujesz tym samym ryzyko wypchnięcia za arenę.

Inną, bardzo ważną kwestią, jest jaki samochód wybrać do Sumo. W dużej mierze zależy to od twojego stylu gry. Pojazdy duże i ciężkie na pewno radzą sobie perfekcyjnie z wypychaniem przeciwników poza arenę, ale są niezbyt zwrotne i słabo przyspieszają. Małe auta z kolei są bardzo zwrotne, ale łatwo się ich pozbyć, dlatego ważne jest wypośrodkowanie wyboru samochodu.

Pamiętaj również, że w trybie Sumo hamulec ręczny jest wyłączony. Uniemożliwione są zatem szybkie obroty na arenach, a liczą się tylko czysto techniczne umiejętności. Nie rozpędzaj się zatem do granic możliwości, gdyż zatrzymanie pojazdu w tym trybie jest znacznie trudniejsze, niż w innych.

Zobacz także