GTA Online wypełniono miejscami, w których postać natychmiast umiera
Nietypowe rozwiązanie prostego problemu.
Rockstar wypełnił mapę GTA Online miejscami, do których dotarcie powoduje natychmiastową śmierć - informuje Kotaku, powołując się na liczne doniesienia graczy.
W Sieci opublikowano nagrania, które udowadniają, że podejście do konkretnych ścian lub miejsc na dachu kończy się nagłym przeniesieniem postaci o kilkanaście metrów i śmiercią. Bez eksplozji ani strzałów.
Gracze podejrzewali, że nieprzyjemności są dziełem moderów, jednak to celowy zabieg twórców. Deweloperzy z Rockstar próbują w ten sposób zapobiec wykorzystaniu glitchy w grze.
Chodzi o przechodzenie przez ściany - sztuczkę, którą z odpowiednią wiedzą może wykorzystać każdy gracz. Postać „wtapia” się w budynek i przykładowo z wnętrza betonowej ściany ostrzeliwuje innych, samemu nie mogąc zostać zranionym.
Deweloperzy dowiedzieli się, które budynki można wykorzystać i zablokowali sztuczkę, rozstawiając na mapie „miejsca śmierci”. Dlatego postać natychmiastowo umiera i przenosi się z dala od glitcha.
W miarę jak gracze ujawniają kolejne „wadliwe” budynki, Rockstar natychmiast stosuje omawianą metodę. Każdy może przetestować pomysł twórców, podchodząc do miejsc zaprezentowanych w materiałach na YouTube.