Guido Henkel, producent Planescape: Torment pracuje nad nową grą RPG - Deathfire
Widok z oczu bohatera, drużynowa rozgrywka w czasie rzeczywistym i rozbudowana fabuła.
Guido Henkel - producent, którego twarz znalazła się na okładce Planescape: Torment - pracuje nad nową grą z gatunku RPG pod tytułem Deathfire.
Henkel proponuje nieco inne podejście niż reszta doświadczonych twórców, powracających do rzutu izometrycznego. Producent wykorzysta widok z perspektywy pierwszej osoby, drużynową rozgrywkę w czasie rzeczywistym i rozbudowaną fabułę.
Inspiracje czerpie z klasycznego RPG Dungeon Master z 1987 roku. „Lub - jeśli nie pamiętacie tej gry - planuję połączenie uroczego Legend of Grimrock z lekką nutką Wizardry” - napisał na swojej stronie internetowej.
Deathfire będzie grą RPG bez otwartego świata, nastawioną na liniową rozgrywkę w ramach określonej ścieżki.
„Chcemy rozwinąć koncept gier »stopniowych«. Myślę, że w tym gatunku jest jeszcze sporo nieodkrytego potencjału, a doświadczenia mogą być dużo lepsze” - pisze Henkel.
„Pomyśl o tym w ten sposób. W większości gier tego typu, podczas trzęsienia ziemi jedyne co zobaczysz, to trzęsący się obraz” - tłumaczy. „W przypadku Deathfire chcę, by doświadczenie było to dużo bardziej przejmujące. Kamienie zaczną spadać na głowy, powstanie chmura dymu. Bohaterowie zareagują przerażeniem lub niezadowoleniem, w zależności od statystyk. Chce, by było to doświadczenie żywe i prawdziwe, ale jednocześnie niebezpieczne.”
Henkel opublikował już szczegóły na temat systemu tworzenia postaci i zdobywania doświadczenia. Bohaterowie opisani są za pomocą 34 charakterystyk, takich jak odporności, naturalne umiejętności, rzemiosło czy negatywne atrybuty. Co ciekawe, w tej ostatniej grupie znajdziemy m.in. porywczość, lęk wysokości, arachnofobię, chciwość czy pesymizm.
Deathfire to wciąż młody projekt, producent rozpoczął prace w grudniu zeszłego roku. Pomysł narodził się po spektakularnej klęsce na Kickstarterze, gdzie Henkel planował zebrać 1 mln dol. na RPG Thorvall, lecz pozyskał jedynie 50 tys.
Obecnie w prace zaangażowane są trzy osoby - Henkel i dwóch grafików. Całość napędzi silnik Unity. Producent, który pracował wcześniej m.in. przy Planescape: Torment, Neverwinter Nights i Fallout 2 nie zdradził, czy ponownie skorzysta z możliwości Kickstartera, by pozyskać pieniądze.