Gwint beta - wszystko, co warto wiedzieć
Jak dostać się do testów i czego się spodziewać.
Zamknięta beta gry Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana wystartuje 25 października. Wcześniej twórcy organizowali krótkie testy serwerów. Pierwsza faza odbyła się 23 września, natomiast druga - 27 września.
Produkcja we wczesnej wersji testowej ma na celu przede wszystkim sprawdzenie infrastruktury sieciowej oraz stabilności serwerów. Trzeba pamiętać, że nie zaoferuje pełnej zawartości.
Użytkownicy, którzy chcą uzyskać szansę na uczestnictwo w becie muszą zarejestrować się na oficjalnej stronie Gwinta - podać swój adres e-mail i wybrać odpowiednią platformę (Xbox One lub PC, testy na PS4 będą dostępne w późniejszym terminie).
Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana będzie tytułem darmowym z mikropłatnościami.
Zamknięta beta
Właściwa beta rozpoczyna się 25 października. Nie są to otwarte testy, a więc wymagana jest rejestracja. Beta oferuje nieco więcej zawartości niż stress testy, choć nadal nie będzie to wszystko, co znajdziemy w pełnej wersji.
W zamkniętej becie do wyboru otrzymamy cztery frakcje: Królestwa Północy, Skellige, Potwory i Scoia'tael. Później do gry zostanie dodany także Nilfgaard.
Beta nie pozwoli sprawdzić trybu fabularnego - taki znajdzie się w finalnej grze. Twórcy przygotowują kilkugodzinną kampanię dla jednego gracza.
Jeżeli zostaniemy wybrani z puli wszystkich chętnych, dostaniemy wiadomość e-mail od CD Projekt RED, a w niej niezbędne wskazówki dotyczące pobrania i instalacji Gwinta.
Stress testy
Pierwsze testy były krótkie, a ich celem było sprawdzenie sieciowej infrastruktury przy dużym zainteresowaniu. W piątek, 23 września, serwery były aktywne od godziny 17:00 do 20:00. We wtorek, 27 września, zagrać można było od 20:00 do północy.
Testy serwerów odbyły się wyłącznie na PC, a więc zamknięta beta będzie pierwszą okazją do sprawdzenia gry przez użytkowników konsol. Udział w tej fazie nie gwarantuje automatycznego przydzielenia miejsca w październikowej becie.
Stress testy to okrojona zawartość - użytkownicy otrzymali gotowe talie i nie mogli stworzyć własnych. Priorytetem tych testów były pojedynki sieciowe, a nie inne elementy gry.
Gracze byli dobierani do udziału w stress testach losowo. Nie było sposobu na zagwarantowanie sobie szansy na wcześniejsze sprawdzenie gry.
Zasady gry
Gwint proponuje inne zasady rozgrywki niż te znane z popularnych karcianek typu Hearthstone. Każdy gracz ma przed sobą trzy rzędy na polu bitwy. W rzędach można ustawiać jednostki różnego rodzaju.
Każda jednostka to konkretna liczba punktów siły. Punkty te sumują się, a rundę zwycięża ten gracz, który na końcu rundy ma więcej punktów.
Mecz składa się z trzech rund, a więc do wygranej potrzeba dwóch zwycięstw w rundach. Niezbędne jest odpowiednie dobieranie kart i manipulowanie jednostkami.
Różne karty posiadają inne cechy i statystyki - niektóre mogą, przykładowo, zwiększyć liczbę punktów sojuszników, albo w jakiś sposób zaszkodzić przeciwnikowi.