Skip to main content

Gwint: Gra Karciana - frakcje: Nilfgaard

Najważniejsze informacje dotyczące frakcji.

Cesarstwo Nilfgaardu to najpotężniejsze państwo na kontynencie. Kierowane przez Emhyra var Emreisa jest siłą, przed którą drży każdy. Armię są najliczniejsze, lecz dużą ich część pochłania kontrola nad podbitymi krainami. Pozostałymi dwoma dowódcami w talii są przyszli cesarze: Morvran Voorhis i Jan Calveit.

Gracze wybierający talię Nilfgaardu będą mieli dostęp do szerokiego wachlarza szpiegów. Umieszczani po stronie wroga zapewniają mu punkty, dając nam możliwość skorzystania z ich wyjątkowych zdolności. Przykładowo możemy wzmocnić innego sojusznika lub dobrać kartę.

Inną charakterystyczną właściwością talii Nilfgaardu jest posiadanie dużej grupy jednostek zdolnych odkryć przed nami karty znajdujące się w ręce przeciwnika. Ułatwia nam to planowanie kolejnych ruchów i pokrzyżowanie planów przeciwnika.

Emisariusz jest jednym ze szpiegów dostępnych w talii Nilfgaardu.

Wskazówki i porady

Szpiedzy to obecnie najsilniejsza broń Nilfgaardu. Odpowiednie ich użycie to klucz do zwycięstwa grając tą frakcją. Najczęściej zagrywani są Emisariusze - pozwalający dobrać i zagrać inną kartę - oraz Ambasadorzy - wzmacniający wybraną jednostkę o 10.

Jeżeli wybierzesz grę pod odkrywanie jednostek przeciwnika, poświęć chwilę na analizę odkrytych kart. Pomyśl, jaką może on mieć strategię na grę i spróbuj mu ją pokrzyżować, zagrywając swoje karty w odpowiednim momencie.


Spis treści: Gwint: Gra Karciana - poradnik i najlepsze porady


Bardzo mocną złotą kartą jest Tibor Eggebracht. Zapewnia on normalnie 8 punktów, jednak ulega wzmocnieniu o 15, jeżeli przeciwnik nie spasował.

Częstą taktykę spotykaną w taliach Nilfgaardu jest zagrywanie w trzeciej rundzie tylko złotych kart, w tym smoka Villentretenmertha - znanego też jako Borch Trzy Kawki - który zniszczy dwie najsilniejsze niezłote jednostki - czyli oddziały przeciwnika.

Zobacz także