Skip to main content

Gwint: Gra Karciana - frakcje: Skellige

Wszystko o frakcji z mroźnej północy.

Państwo Skellige leży na archipelagu o tej samej nazwie, u wybrzeży Cintry. Wyspy te od wieków zamieszkane są przez nie znających strachu wojowników oraz ogromne niedźwiedzie. Legenda głosi, że wśród miejscowych znajdują się też potężni berserkerowie zdolni przemienić się w przerażające bestie i rozszarpać nieprzyjaciół.

Wyspiarze posiadają silną marynarkę wojenną, złożoną z bojowych drakkarów. Nie lękają się śmierci, gdyż świadomi są, że kapłanki potrafią przywrócić ich ponownie do życia. Dowodzeni przez króla Brana, Cracha an Craite i Haralda Chromego stają dzielnie przeciwko każdemu wrogowi.

Kapłanka Freyi to obowiązkowa jednostka w każdej talii Skellige.

Przydatne wskazówki

Frakcja Skellige posiada najliczniejsze możliwości wskrzeszania jednostek z cmentarza. Wykorzystaj w tym celu kapłanki Freyi. Dobrym celem wskrzeszeń mogą być m.in. Harcownicy klanu Tuirseach - którzy wzmocnią się każdą wizytą na cmentarzu - oraz jednostki Straży Królewskiej - wskrzeszenie jednej z nich spowoduje powrót wszystkich na pole bitwy.

Ciekawą kombinacją jest umieszczenie w jednym rzędzie Drakaru, Morkvarga i Łucznika klanu Brokvar. Drakar będzie ranił Morkvarga dzięki swojej specjalnej zdolności. W każdej turze będzie się dzięki temu wzmacniał o 2 punkty, obniżając siłę wilkołaka o 1. Umieszczony po jego drugiej stronie łucznik wzmocni się za każdym razem kiedy wilkołak odniesie obrażenia. Morkvarg nawet, jeżeli zginie od ran, automatycznie powróci na pole bitwy, z obniżoną o 3 siłą.


Spis treści: Gwint: Gra Karciana - poradnik i najlepsze porady


Jeżeli masz zamiar wskrzeszać jednostki z cmentarza warto je wzmocnić, kiedy się tam znajdują. Możesz to uczynić korzystając z Draiga Bon-Dhu oraz Holgera Czarnej Ręki. Karty te można zagrać ponownie dzięki Atrapie.

Walcząc przeciwko Nilfgaardowi dobrym pomysłem jest zabezpieczenie się przed Medykami z Vicovaro, podbierającymi jednostki z naszego cmentarza. Zrobisz to zagrywając kartę Zdziczałego Niedźwiedzia. Rani on każdą nową jednostkę wroga o 1, zanim zdąży ona skorzystać ze swojej umiejętności. Medycy trafią od razu na cmentarz, niezdolni ukraść twoich jednostek.

Mocną złotą kartą jest Hjalmar, chociaż po jego zagraniu stworzymy u przeciwnika jednostkę Władcy Undvik. Zagranie to zapewni nam 10 punktów (15 Hjalmar, 5 Władca Undvik) jednak po zniszczeniu Władcy siła Hjalmara wzrasta o 10.

Zobacz także