Gwint: Gra Karciana - karty: rodzaje i podział
Złote, srebrne i brązowe - wszystko o kartach i ich rodzajach.
W Gwincie, podobnie jak w innych grach karcianych, najważniejsze są karty. To dzięki nim zdobywamy punkty potrzebne do zwycięstwa, a uzbieranie ich wszystkich stanie się marzeniem części graczy. Już podczas trwania bety liczba kart przekroczyła 600. Aby ułatwić graczom orientację w tej stale rosnącej liczbie, twórcy produkcji wprowadzili wiele możliwości podziału kart.
Rodzaje kart i jednostek
Najczęściej stosowanym podziałem jest ten uwzględniający rodzaj jednostek. Biorą one swoją nazwę od kolorów medali, tak więc otrzymujemy karty brązowe, srebrne i złote. O przynależności informuje nas obwódka danej karty.
Karty brązowe
Są to najbardziej podstawowe jednostki oraz karty specjalne, na przykład efekty pogodowe. To one w głównej mierze mają zapewniać nam punkty. Nie są tak silne w pojedynkę jak karty srebrne i złote, lecz nadrabiają to ilością.
Możemy ich mieć w tali aż 40 sztuk, w tym 3 identyczne. Każda brązowa karta poza liczbą oznaczającą siłę ma też specjalną zdolność. Nie są one jednak tak potężne, jak te z innych rodzajów kart.
Przykłady kart: Alchemik, Harcownicy klanu Tuirseach.
Czy wiesz, że…
Gra karciana Gwint to rozwinięcie pomysłu o tym samym tytule z gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Gra zdobywa coraz większą popularność, zwłaszcza po przejściu z trybu zamkniętych testów beta w otwarte. Jeśli szukasz poradnika do mini-gry z opowieści o Geralcie, koniecznie sprawdź tę stronę - Wiedźmin 3 - Gwint, wszystkie karty i zadania, poradnik.
Karty srebrne
Dysponują większą siłą niż brązowe, dorównując niekiedy kartom złotym. Ich zdolności specjalne niejednokrotnie zapewnią nam znaczną przewagę nad przeciwnikiem. Gracz może posiadać w swojej tali do 6 kart srebrnych, każda musi być jednak unikatowa.
Przykłady kart: Sheldon Skaggs, Nithral.
Karty złote
Złoty kolor otrzymują tylko najsilniejsze karty. Z reguły są to najsilniejsze postacie z uniwersum Wiedźmina. Odpowiednie ich użycie często zapewnia nam wygraną w rundzie i pojedynku.
Karty te można podzielić jeszcze na dwie grupy, gdyż wyróżniamy wśród nich normalne złote karty, które znajdują się w naszej talii oraz karty dowódców. Wyłączając te drugie każdy gracz może mieć w swojej tali do 4 złotych kart. Muszą one jednak występować pojedynczo.
Przykłady kart: Geralt, Triss Merigold, Regis: Wampir wyższy.
Karty dowódców
Są to unikatowe karty w grze. Każdy gracz dysponuje jednym, widocznym dla oponenta, dowódcą. Wszystkie frakcje występujące w grze dysponują trzema dowódcami do wyboru. Nie zapewniają bezpośrednio dużej liczby punktów, lecz zawsze dysponują ciekawą zdolnością, aktywowaną podczas zagrania ich na stół. Wiele stosowanych taktyk bazuje na zdolnościach kart dowódców.
Rzadkość kart
Podział kart pod względem ich rzadkości jest ściśle powiązany z poprzednim podziałem. O rzadkości kart informuje nas mały kwadrat widoczny w prawym dolnym rogu. Zasady, jakie rządzą w tym podziale, można omówić w kilku zdaniach.
- Karty złote zawsze mają kwadrat w tym kolorze, co oznacza, że są legendarne. Bardzo rzadko znajdywane są w beczkach.
- Karty srebrne mają fioletowy kwadrat, mówiący, że są epickie. Będziesz potrzebował mniej szczęścia, żeby je otrzymać, choć nadal nie będzie to częste znalezisko.
- Karty brązowe mogą mieć dwa rodzaje kwadratów - białe oraz niebieskie. Te pierwsze to najzwyklejsze karty, które będą stanowić większość znalezisk w beczkach. Niebieskie z kolei są rzadsze, muszą jednak występować w przynajmniej jednej sztuce na beczkę.
Spis treści: Gwint: Gra Karciana - poradnik i najlepsze porady
Zobacz też: Gwint: Gra Karciana - karty: jak budować talię
Najoczywistszym podziałem wydaje się ten oparty na przynależności do danej frakcji. Każda karta jest przydzielona do jednej z pięciu stronnnictw lub jest neutralna. Do neutralnych zaliczamy część złotych bohaterów (np. Geralt, Triss, Zoltan) oraz karty pogody czy te wzmacniające inne jednostki. Do frakcyjnych należą wszystkie pozostałe.
W jednej talii możemy mieć karty tylko z jednej frakcji oraz dowolną liczbę jednostek neutralnych. Czysto teoretycznie możliwe jest zbudowanie z nich całej talii, jednak ze względu na brak różnorodności, nie sprawdzi się to w praktyce.