Gwint także jest gotowy na wspólną zabawę na PS4 i Xbox One
W oczekiwaniu na ruch Sony.
Dwa dni temu informowaliśmy, że autorzy Rocket League ujawnili, że ukończyli już prace nad opcją pozwalającą wspólnie grać w sieci posiadaczom PlayStation 4 i Xbox One.
Teraz do grona deweloperów zainteresowanych umożliwieniem takiej zabawy dołącza polski CD Projekt, z samodzielną wersją karcianki Gwint.
- Trzymamy kciuki, by Rocket League przetarło szlak - przyznał szef firmy, Marcin Iwiński, w wypowiedzi dla serwisu IGN.
- Techniczne rozwiązanie na PlayStation 4 jest gotowe i bardzo chcielibyśmy dodać platformę Sony do listy cross-play na początku testów beta. Potrzebujemy zgody Sony.
- Chodzi w końcu o graczy, no nie? - dodał Iwiński, parafrazując popularne hasło marketingowe PlayStation: „This is for the Players”.
- Sony jest na tyle dużą firma, że musi im zająć chwilę sprawdzenie, jakie przeszkody mogą się pojawić i jakiego rodzaju problemy mogą wystąpić - tłumaczył w środę wiceprezes odpowiedzialnego za Rocket League studia Psyonix, Jeremy Dunham.
Microsoft ogłosił Cross-Network Play już w marcu. To projekt, w ramach którego posiadacze Xbox One mają zagrać w wybrane produkcje z posiadaczami PS4 i PC.
Zobacz: Gwint beta - wszystko, co warto wiedzieć
Zapowiedź brzmiała jak rzucenie pewnego „wyzwania” w kierunku Sony, lecz popularny Shuhei Yoshida z tej firmy wskazywał na pewnie utrudnienia, nie tylko techniczne.
- PC to otwarta platforma, więc jest dużo łatwiej. Połączenie graczy pomiędzy dwiema zamkniętymi sieciami jest dużo bardziej skomplikowane, więc musimy współpracować z producentami i wydawcami, by zrozumieć, co starają się osiągnąć.
- Musimy też spojrzeć na kwestie techniczne, co może być akurat najprostszą kwestią. Do tego dochodzą sprawy biznesowe i strategiczne - dodał.