Skip to main content

Hades 2 na długim gameplayu. Nawet wersja testowa robi wrażenie

Są nowości, ale też i znajome elementy.

Deweloperzy ze studia Supergiant Games zaskoczyli fanów nietypową niespodzianką. Niedługo po ogłoszeniu wersji testowej Hades 2, twórcy zorganizowali długą transmisję na żywo, podczas której mogliśmy zapoznać się z nowościami, jakie czekają nas w wyczekiwanym sequelu.

Najważniejszą zmianą w stosunku do poprzedniej odsłony jest oczywiście nowa bohaterka. Tym razem pokierujemy Melinoe - młodszą siostrą znanego z pierwszej odsłony Zagreusa. Jak mogliśmy się dowiedzieć, trwa wojna pomiędzy bogami Olimpijskimi a tytanem Chronosem. Ciekawym zwrotem akcji jest fakt, że o ile w „jedynce” próbowaliśmy uciec z podziemi, tak w sequelu niejako się do nich włamujemy, aby powstrzymać przeciwnika.

W przeciwieństwie do wojowniczego Zagreusa nowa bohaterka Melinoe jest wiedźmą, co przekłada się na odmienny styl walki. Wygląda na to, że uzbrojenie protagonistki będzie premiowało walkę na dystans oraz ataki obszarowe. Nowością jest także pasek Magii, pozwalający wykorzystywać w czasie walki potężne moce Omega. W wersji testowej gracze będą mogli skorzystać z dwóch rodzajów uzbrojenia - Różdżki Wiedźmy oraz Siostrzanych Ostrzy - z czego te ostatnie lepiej nadają się do bezpośredniej konfrontacji.

Zobacz na YouTube

Podobnie do pierwszej odsłony, na naszej drodze spotkamy Olimpijczyków, którzy zaoferują nam przydatne perki do wykorzystania w czasie podróży. Powrócą znajome twarze, takie jak Artemida, Afrodyta czy Posejdon, ale pojawi się także kilka nowych postaci. W demie będziemy mogli poznać m.in. Apolla, boginię ogniska domowego Hestię czy boginię księżyca Selene. Jak możemy się dowiedzieć, wszyscy bohaterowie niezależni otrzymają nowe artworki, które na szczęście nie odbiegają jakością od świetnych grafik z poprzedniej części (chociaż niektóre postacie mają tymczasowe grafiki).

Dużym zmianom nie uległa także pętla rozgrywki. Po śmierci trafiamy do bezpiecznej strefy - tym razem są to tzw. Rozdroża - gdzie możemy porozmawiać z innymi postaciami, rozwinąć nasze umiejętności oraz skorzystać z nowej opcji craftingu. Podczas przemierzania podziemi będziemy zbierać przydatne surowce, których użyjemy na Ołtarzu Popiołów, aby wytworzyć specjalne karty z modyfikatorami rozgrywki.

Deweloperzy potwierdzili także, że w trakcie testowego dema będziemy mogli zwiedzić tylko pierwszy ważny biom gry - krainę Ereb - a bossem tego obszaru jest bogini ciemności Hekate. Jest ona mentorką protagonistki i walka z nią stanowi test, czy Melinoe jest gotowa do dalszej wyprawy. Po pokonaniu Hekate gracze zobaczą powiadomienie, zachęcające do przerwania rozgrywki i poczekania na premierę gry we wczesnym dostępie.

Zobacz także