Half Life 2, Episode 1 i 2 - Kody
Więcej broni, nieśmiertelność, przenikanie ścian. Zobacz 100% wszystkich kodów do gry.
Half Life 2 to jedna z najlepszych gier w historii. Każdy to wie, ale co zrobić, gdy chcemy dalej bawić się w niezapomnianym świecie, albo zwyczajnie gra sprawia nam trochę trudności? Jest i na to sposób. Wystarczy wykorzystać jeden z poniższych kodów. Dużo broni, amunicja, NPC - możemy dodawać do świata gry dowolne rzeczy. A ponadto bohater może zyskać dodatkowe walory, jak niezniszczalność, nieśmiertelność, umiejętność latania czy przechodzenia przez ściany - bez problemu, poniższe tipsy i porady z pewnością pomogą. Należy pamiętać, że kody działają w zależności od wersji gry.
Porada: Jak aktywować konsolę w Half-Life 2?
Jeśli w trakcie gry, wciśniesz tyldę (to ten guziczek „~", zaraz obok jedynki na klawiaturze), i nic się nie pojawi, oznacza to, że masz wyłączoną konsolę do wpisywania kodów i tipsów. Musisz ją włączyć dodając parametr „-console" w pliku startowym. Ale... może to przebiegać różnie, w zależności od wersji gry, którą posiadasz.
Wersja pudełkowa Half Life 2:
1 Jeśli nie masz, utwórz skrót do pliku "exe" gry z Half Life 2. Znajdziesz go tam, gdzie zainstalowałeś grę. Wybierz "Utwórz skrót", najczęściej ikonka powędruje na pulpit.
2. Kliknij prawym przyciskiem myszy na utworzony skrót, aby wywołać menu kontekstowe.
3. Wybierz opcję Właściwości (zazwyczaj ostatnia) i upewnij się, że jesteś w zakładce "Skrót". Teraz znajdź pole "Element docelowy", odnajdziesz tutaj ścieżkę do pliku exe. Wszystko, co musisz zrobić to dopisać na końcu wspomnianą komend: -console - pamiętaj, aby pozostawić jedną spację odstępu, pozostaw jednak oryginalne cudzysłowy, które już były przy ścieżce. Wyglądać to powinno mniej więcej tak:
C:\Program Files\Half-Life 2\hl2.exe" -console
4. Potwierdź zmianę klikając OK, i możesz uruchomić Half Life 2.
Wersja Half Life 2 z platformy Steam:
1. Uruchom Steam i przejdź do Biblioteki gier.
2. Kliknij na liście, na Half Life 2, prawym przyciskiem myszy, aby wywołać menu kontekstowe. Wybierz Właściwości.
3. Kliknij kartę „Ogólne", a dalej „Ustaw opcje uruchamiania" i wpisz polecenie: -console (bez kropki na końcu).
4. Potwierdź przyciskiem OK, i uruchom Half-Life 2.
Kody i tipsy
Po aktywacji konsoli, masz do niej wciskając tyldę („~", zaraz obok jedynki na klawiaturze). Jeśli nie pojawi się w bezpośrednio w trakcie rozgrywki, wciśnij ESC, aby przejść do menu i spróbuj teraz. WAŻNE: Niektóre z poniższych kodów nie będą działać, dopóki nie zostanie włączony dodatkowy kod. Otwórz konsolę i wpisz: sv_cheats 1. Teraz możesz już próbować kodów. Pamiętaj, że możesz wyłączyć kody wpisując zamiast 1, odpowiednio, 0.
Czas zacząć zabawę...
+mlook - Mouse-Look
air_density X - gęstość powietrza zgodnie z wartością X
bind X "Y" - przypisanie kodu X do klawisza Y (np. bind buddha L). Wciśnięcie przycisku L będzie wywoływać kod buddha.
buddha - zmniejsza energię życia
ch_createairboat - tworzy poduszkowiec
ch_createjeep - tworzy jeepa
cl_drawhud 1 - pokazuje HUD (interfejs gry)
cl_drawhud 0 - ukrywa HUD
cl_phys_timescale X - ustawia prędkość gry. X może przedstawiać wartość od 0.00 do 1.00 (1 = Standard/normalna szybkość gry)
cl_ragdoll_collide[Nummer] - włącza/wyłącza wykrywanie kolizji zwłok ([Nummer] = 1 lub 0).
cl_showfps 1 - pokazuje FPS (liczba klatek na sekundę)
cl_showfps 0 - ukrywa FPS
cl_showpos 1 - pokazuje wyświetlacz położenia
cl_showpos 0 - ukrywa wyświetlacz położenia
showtriggers_toggle - ukrywa spust ON/OFF
developer [Number] - włącza / wyłącza tryb dewelopera. [Number] zastępuje się 0 (wyłączenie trybu dewelopera), 1 (włączyć tryb dewelopera - domyślnie), 2 (aktywuje rozległy tryb dewelopera)
dsp_explosion_effect_duration [Number] - ustawia czas "zamieszania" (dzwonienie w uszach), gdzie [Number] to wartość (np. dsp_explosion_effect_duration 3).
ent_fire [NPC-Nazwa] - ustawia bohatera niezależnego - [NPC-Nazwa] wpisujesz nazwę NPC, którego chcesz aktywować. Wszystkie nazwy znajdziesz poniżej, w sekcji "NPC".
exec - uruchamia określony skrypt
give X - dodaje obiekt o nazwie X - wszystkie obiekty, które możesz dodać znajdziesz na dole w sekcji "Broń"
god - będziesz niezwyciężony (tradycyjny GodMode)
hud_quickhelp/text? 1 - włącza celownik (krzyżyk)
hud_quickhelp/text? 0 - wyłącza celownik (krzyżyk)
hurtme X - zmniejsza punkty życia do wartości określonej przez X
Impulse 50 - wszyscy NPC do pozycji gracza
impulse 51 - skrzynka zasilania do pozycji docelowej
impulse 52 - zwraca odległość między pozycją gracza a wskazanym punktem
impulse 76 - Grunt-O-Matic
impulse 81 - zastępuje model broni (Cubemap).
impulse 82 - tworzysz jeep
impulse 83 - tworzysz poduszkowiec
impulse 103 - zwraca status NPC, którego wskazujesz
impulse 100 - latarka
impulse 101 - wszystkie bronie i pełna amunicja
impulse 102 - rzucasz czaszkę przed siebie na podłogę
impulse 106 - zwraca nazwę klasy / nazwę wskazanego urządzenia
impulse 107 - wyświetla nazwę tekstury wskazanego obiektu
impulse 108 - komunikaty debugowania dla wskazanego NPC
impulse 195 impulse 196 impulse 197 - wyświetla najkrótszą trasę na mapie do... „Powietrze-" (195), „Odległość-" (196), Człowiek- (197)
impulse 200 - twoja broń z powrotem do kabury
impulse 201 - puszka sprayu
impulse 202 - odtwarza plik dźwiękowy, zgodnie z kodem cl_soundfile CVar, i daje więcej krwi
impulse 203 - usuwa wskazany obiekt lub wskazanego NPC
infinite_aux_power - nieograniczona energia kombinezonu Power-Suit
map [Nazwa mapy] - wczytuje mapę zgodnie z nazwą [Nazwa mapy] - wszystkie nazwy map znajdziesz poniżej, w sekcji "Mapy"
maps - wyświetla listę wszystkich nazw map
mat_depthbias_normal 1 - włącz widok przez ściany
mat_fastnobump X - Bumb Mapping, gdzie X = 1 lub 0 (włączenie/wyłączenie)
mat_fullbright 1 - usuwa wszystkie cienie
mat_fullbright 0 - włącza cienie
mat_normalmaps 1 - oznacza normalne mapy
mat_normals 1 - pokazuje cienie powierzchniowe
mat_numtextureunits [Numer] - ustaw maksymalną liczbę tekstur wyświetlanych na wyznaczonym obiekcie (0 = automatyczne, gra sama wybiera liczbę tekstur)
mat_wireframe1 - wyświetla modele typu wireframe
mat_yuv 0 - włącza tryb koloru
mat_yuv 1 - włącza tryb czarno-biały
noclip - możesz przebiegać przez przeszkody, w tym ściany i inne
notarget - wrogowie nie mogą cię zobaczyć ani wycelować do ciebie
npc_create [NPC-Nazwa] - tworzy [NPC-Nazwa] - zobacz więcej w sekcji NPC
npc_create_aimed [NPC-Name] - tworzy uzbrojonego [NPC-Name] - zobacz więcej w sekcji NPC
npc_kill - zabija wszystkich NPC w tym rozdziale
picker - włącz tryb zbieracza
play - odtwarza nagrany film
prop_debug - aktywacja/deaktywacja informacji diagnostycznych
record - rozpoczyna nagrywanie wideo
stop - zatrzymuje nagrywanie filmu
screenshot - zrzut ekranu
setang - naprawa
setpos X - przenosi na płaszczyznę X
sk_airboat_max_ammo X - zmienia amunicję w poduszkowcu na wartość X
sk_antlion_health X - punkty życia Antlion na wartość X
sk_fraggrenade_radius X - promień wybuchu zmienia do wartości X
sk_max_357 X - zyskujesz 357 Magnum z liczbą amunicji określoną w X
sk_max_ar2 X - zyskujesz karabin impulsowy z amunicją określoną w X
sk_max_ar2_altfire X - zyskujesz karabin impulsowy z altfire z amunicją określoną w X
sk_max_buckshot X - zyskujesz strzelbę z amunicją X
sk_max_crossbow X - zyskujesz kuszę z amunicją X
sk_max_grenade X - zyskujesz granaty w liczbie X
sk_max_pistol X - zyskujesz pistolet z amunicją X
sk_max_rpg_round X - zyskujesz wyrzutnię rakiet z amunicją X
sk_max_smg1 X - zyskujesz karabin maszynowy z amunicją X
sk_max_smg1_grenade X - zyskujesz karabin maszynowy z wyrzutnikiem granatów - amunicja X
sk_plr_dmg_357 X - zmień siłę strzału 357 Magnum do wartości X
sk_plr_dmg_ar2 X - zmień siłę strzału karabinu impulsowego do wartości X
sk_plr_dmg_buckshot X - zmień siłę strzału strzelby do wartości X
sk_plr_dmg_crossbow X - zmień siłę strzału kuszy do wartości X
sk_plr_dmg_crowbar X - zmień siłę uderzenia łomu do wartości X
sk_plr_dmg_grenade X - zmień siłę granatów do wartości X.
sk_plr_dmg_pistol X - zmień siłę pistoletu do wartości X
sk_plr_dmg_rpg_round X - zmień siłę wyrzutni rakiet do wartości X
sk_plr_dmg_smg1 X - zmień siłę karabinu maszynowego do wartości X
sk_plr_dmg_smg1_grenade X - zmień siłę karabinu maszynowego z wyrzutnią do wartości X
sv_bounce [Numer] - ustawia siłę kolizji, zgodnie z numerem.
sv_friction [Numer] - ustawia tarcie, zgodnie z numerem.
sv_gravity [Numer] - ustawia grawitację, zgodnie z numerem
sv_infinite_aux_power1 - nieograniczona moc, np. dla latarki
sv_maxvelocity [Numer] - maksymalna prędkość poruszających się obiektów
sv_soundemitter_filecheck - sprawdza kompletność plików .wav
sv_stopspeed [Numer] - ustawia minimalną prędkość hamowania na powierzchni
sv_unlockedchapters 15 - odblokowuje za darmo wszystkie poziomy
sv_waterdist [Numer] - wyświetla dystans w pionie od powierzchni wody (nad poziomem wody)
viewmodel_fov [Numer] - ustawia wielkość modelu broni stacjonarnej (np. viewmodel_foV 54 - standardowa wielkość)
vcollide_wireframe X - model szkieletowy fizyki obiektów, gdzie X to włącz/wyłącz (X = 1 lub 0)
Broń i lista obiektów
Broń, amunicja i inne przedmioty codziennego użytku, wygenerowane za pomocą polecenia: give X, gdzie X to nazwa, którą wpisujemy z poniższej listy.
Broń
weapon_357 - Revolver 357 Magnum
weapon_annabelle - shotgun winchester
weapon_ar2 - karabin impulsowy (Pulse Rifle)
weapon_bugbait - Pheropod
weapon_crossbow - kusza
weapon_crowbar - łom
weapon_cubemap - cubmap
weapon_frag - granat ręczny
weapon_hmg1 - HMG
weapon_physcannon - pistolet gravitron
weapon_pistol - 9mm pistolet
weapon_rpg - wyrzutnia RPG
weapon_shotgun - strzelba tradycyjna
weapon_smg1 - pistolet maszynowy
Amunicja:
item_ammo_357 - amunicja do 357 Magnum.
item_ammo_357_large - amunicja do 357 Magnum (duży)
item_ammo_ar2 - amunicja do karabinu impulsowego.
item_ammo_ar2_large - amunicja do karabinu impulsowego (duży).
item_ammo_ar2_altfire - amunicja do karabinu impulsowego z wyrzutnią
item_ammo_crossbow - amunicja do kuszy
item_ammo_pistol - amunicja do 9mm pistoletu
item_ammo_pistol_large - amunicja do 9mm pistoletu (duży).
item_ammo_smg1 - amunicja do karabinu maszynowego
item_ammo_smg1_large - amunicja do karabinu maszynowego (duży)
item_ammo_smg1_grenade - amunicja do karabinu maszynowego z granatnikiem
item_box_buckshot - amunicja do shotguna
item_box_lrounds - amunicja do pulsowego
item_large_box_lrounds - amunicja do pulsowego (duży)
item_box_mrounds - amunicja do pistoletu pulsowego.
item_box_srounds - amunicja do pistoletu 9mm (dużo)
item_large_box_mrounds - amunicja do machine gun
item_large_box_srounds - amunicja do 9mm (duży).
item_ml_grenade - amunicja do wyrzutni RPG.
item_rpg_round - amunicja do wyrzutni RPG
Inne:
item_healthkit - duża apteczka
item_healthvial - mała apteczka
item_suit - odzież ochronna
item_battery - bateria
NPCe - postacie niezależne
Używając polecenia npc_create [NPC-Nazwa] oraz npc_create_aimed [NPC-Nazwa] możesz tworzyć następujące postaci niezależne:
npc_alyx - wezwanie Alyx Vance
aimed npc_antlion - wezwanie robala - antliona
aimed npc_antlionguard - wezwanie antilona jako strażnika
npc_barnacle - wezwanie Barnacle
npc_barney - wezwanie Barney Calhoun.
npc_breen - wezwanie Breen
npc_citizen - wezwanie mieszkańca
npc_combine_s - wezwanie żołnierza
npc_security_combinedropship - wezwanie wsparcia (dropship)
npc_security_combinegunship - wezwanie wsparcia (gunship)
npc_security_crow - wezwanie kruka
npc_cscanner - wezwanie City Scanner
npc_dog - wezwanie psa
npc_eli - wezwanie Eli Vance
npc_fastzombie - wezwanie szybkiego zombie (fast zombie)
npc_fastzombie_torso - wezwanie szybkiego zombie (torso)
npc_gman - wezwanie Gman z Half-Life 1
npc_headcrab - przywołanie głowy kraba (headcrab).
npc_headcrab_black - przywołanie czarnej głowy kraba (black headcrab).
npc_headcrab_fast - przywołanie szybkiej głowy kraba (fast headcrab).
npc_headcrab_poison - przywołanie zatrutej głowy kraba (poison headcrab).
npc_security_ichthyosaur - wezwanie Ichthyosaur
npc_kleiner - wezwanie Dr Kleiner.
npc_security_manhack - wezwanie Manhack.
npc_metropolice - wezwanie policjanta
npc_monk - wezwanie Grigoriego
npc_security_pigeon - wezwanie Pigeona
npc_poisonzombie - przywołaj zombie z głową kraba (headcrabs)
npc_security_rollermine -przywołaj Rollermine
npc_security_seagull - przywołaj Seagulla
npc_security_stalker - przywołaj Stalkera
npc_security_strider - przywołaj Stridera
npc_security_turret_ceiling - przywołaj Ceiling Turret
npc_security_turret_floor - przywołaj Combine Turret
npc_security_turret_ground - przywołaj Ground Turret
npc_security_vortigaunt - przywołaj Vortigaunt Doctor
npc_zombie - przywołaj zombie
npc_zombie_torso - przywołaj zombie-torso
Mapy, poziomy
Wpisując słowo „map" wraz z nazwą można przywołać konkretny poziom (np. map d1-Canals_01a).
Endstation City 17 (Point Insertion)
d1_trainstation_01
d1_trainstation_02
d1_trainstation_03
d1_trainstation_04
A Red Letter Day
d1_trainstation_05
d1_trainstation_06
Route Kanal
d1_canals_01
d1_canals_01a
d1_canals_02
d1_canals_03
d1_canals_05
Water Hazard
d1_canals_06
d1_canals_07
d1_canals_08
d1_canals_09
d1_canals_10
d1_canals_11
d1_canals_12
d1_canals_13
Black Mesa East
d1_eli_01
d1_eli_02
Ravenholm ("We Don't Go To Ravenholm")
d1_town_01
d1_town_01a
d1_town_02
d1_town_02a
d1_town_03
d1_town_04
d1_town_05
Highway 17
d2_coast_01
d2_coast_03
d2_coast_04
d2_coast_05
d2_coast_07
d2_coast_08
Sandtraps
d2_coast_09
d2_coast_10
d2_coast_11
d2_coast_12
d2_prison_01
Nova-Prospekt
d2_prison_02
d2_prison_03
d2_prison_04
d2_prison_05
Entanglement
d2_prison_06
d2_prison_07
d2_prison_08
d3_c17_01
Anticitizen One
d3_c17_02
d3_c17_03
d3_c17_04
d3_c17_05
d3_c17_06a
d3_c17_06b
d3_c17_07
d3_c17_08
"Follow Freeman!"
d3_c17_09
d3_c17_10a
d3_c17_10b
d3_c17_11
d3_c17_12
d3_c17_12b
d3_c17_13
Our Benefactors
d3_citadel_01
d3_citadel_02
d3_citadel_03
d3_citadel_04
d3_citadel_05
Dark Energy
d3_breen_01
Credits
credits
Hintergrund
background01
background02
background03
background04
background05
background06
background07
Dodatkowe parametry z wiersza poleceń
Oprócz powyższej listy kodów, można również zmienić inne ustawienia gry - wystarczy wpisać poniższe polecenia podobnie jak kody w konsoli, po uruchomieniu tyldy.
-condebug - powiadomienie o debugowaniu pojawia się na konsoli
-dxlevel 0 - kompatybilność z Direct-X (min. 8)
-fullscreen - uruchamia grę w pełnym trybie ekranowym
-heapsize X - ustawia wartość Heap Size na X
-mouselook - aktywuje rozglądanie się myszką
-netgraph [0-3] - przepustowość w trybie multiplayer
-preload - wszystkie dane danego poziomu ładuje od razu na początku poziomu
-r_anamorphic X - włącza/wyłącza tryb panoramiczny (X = 1 lub 0).
-shaderdll - używa określonego pliku do biblioteki shaderów
-startwindowed - uruchamia grę w trybie okienkowym
-sw - aktywuje tryb renderowania
-width 1024 -height 768 - rozpoczyna grę w rozdzielczości 1024x786
-window - uruchamia grę w trybie okienkowym
-windowed - uruchamia grę w trybie okienkowym