Skip to main content

Half-Life: Alyx nie zostanie opóźnione - przekonuje Valve

Bohaterka skorzysta tylko z jednoręcznej broni.

Valve jest przekonane, że Half-Life: Alyx nie zostanie opóźnione i strzelanka na VR zadebiutuje w marcu. Poinformowano o tym podczas sesji pytań i odpowiedzi, jaką zorganizowano na forum Reddit.

„Za wyjątkiem paru poprawek do finałowej sceny, gra jest skończona. Wielu z nas, a także testerzy, przeszło już całość kilka razy” - napisali deweloperzy.

„Teraz skupiamy się na dopracowaniu gry i pozbyciu się błędów, tak jak planowaliśmy. Jesteśmy pewni, że dostarczymy grę na czas”.

Zobacz na YouTube

Nie ujawniono zbyt wielu szczegółów dotyczących rozgrywki, ale poinformowano między innymi, że Alyx skorzysta tylko z takiej broni palnej, którą można obsługiwać jedną ręką - nie zobaczymy więc raczej karabinów szturmowych czy typowych strzelb.

Jeden z deweloperów stwierdził, że udało się osiągnąć odpowiednią atmosferę horroru w kilku etapach, a straszniejsze momenty są dawkowane „w odpowiednich ilościach” - ten sam twórca przyznał nawet, że był jedynym testerem, który podczas niektórych spotkań z headcrabami musiał zdejmować gogle VR ze strachu.

Odnośnie headcrabów - potwierdzono też, że możliwe będzie założenie na takiego stworka wiadra. Monstrum nadal będzie się poruszać, a wiadro razem z nim. To tylko potwierdza, że podobnie jak Half-Life 2, Alyx zaoferuje wiele okazji do zabaw z fizyką obiektów.

Gra zaoferuje różne sposoby poruszania się w VR

Half-Life: Alyx to prequel Half-Life'a 2. Akcja osadzona jest niedługo po tym, jak siły opresyjnego Kombinatu wygrały błyskawiczną wojnę z obrońcami ludzkości. Twórcy zbudowali całą grę z myślą o wirtualnej rzeczywistości. Wszystkie elementy rozgrywki są ściśle powiązane z wirtualną przestrzenią i możliwymi interakcjami.

Źródło: Reddit

Następnie: Europa Universalis 4 i wszystkie DLC w abonamenie - na razie w ramach testów

Zobacz także