Halo 5 otrzyma usprawniony edytor map Forge
Ale dopiero w grudniu.
Studio 343 Industries potwierdziło, że nowy tryb Forge pojawi się w Halo 5 dopiero w grudniu, około dwa miesiące po zaplanowanej na 27 października premierze.
Szef firmy - Josh Holmes - wyjaśnia na oficjalnej stronie serii, że deweloperzy planują rozbudowanie edytora, umożliwiającego graczom wspólne tworzenia nowych map. Kolejne nowości będą pojawiać się także później, w ramach aktualizacji.
Odpowiedzialny za ten tryb projektant - Tom French - zapewnia, że ogólnym założeniem było usprawnienie prac nad lokacjami. W tym celu przygotowano między innymi zmiany w sterowaniu czy kamerze.
Dodano też kontekstowe pole informacyjne, wyjaśniające aktualne działanie przycisków w zależności od wybranego obiektu czy narzędzia.
Inna nowość to możliwość łączenia obiektów w grupy. Przygotowano ponad 1600 modeli - w poprzedniej wersjach Forge były to setki. Są też nowe rodzaje, jak emitery efektów, niewidzialne blokady czy duża zabawka-wieloryb.
Forge pozwoli zmodyfikować każdą mapę z trybów Arena/Breakout, ale na potrzeby edytora przygotowano też trzy spore lokacje: Alpine, Glacier i Space. To duże „piaskownice”, na których gracze będą mogli swobodnie umieszczać obiekty według własnych pomysłów.
Krótka przerwa? Zobacz także: