Skip to main content

Halo 5 z transakcjami cyfrowymi w trybie sieciowym

Fani nie są zadowoleni.

W Halo 5: Guardians gracze znajdą opcję zakupu przedmiotów za pośrednictwem transakcji cyfrowych, a informacje o takiej funkcji wywołały małe poruszenie wśród fanów serii.

Warzone, długo warzone. Czy transakcje zaważą na wadze tytułu?

Nowość nosi nazwę Requisition System (REQ) i dostępna jest w dwóch trybach sieciowych: Arena i Warzone.

Punkty REQ zdobywamy po każdym meczu, a wydawać je można na pakiety REQ. W środku znajdziemy szereg przedmiotów: bronie i pancerze, skórki czy animacje zabójstw. Pakiety zdobywamy też po awansowaniu na kolejne poziomy doświadczenia Spartan Rank (SR) i za kończenie wyzwań - Commendations.

Kontrowersje wzbudził jednak fakt, że pakiety REQ kupimy również za prawdziwe pieniądze, co ma być „kwestią wygody”. Część dochodów zostanie przeznaczona na organizację turniejów Halo Championship Series.

Gracze sugerują, że osoby o zasobniejszych portfelach będą miały przewagę podczas rozgrywki. Josh Holmes ze studia 343 Industries odpiera, że w bardziej tradycyjnym trybie Arena używać będzie można wyłącznie kosmetycznych dodatków, a wszyscy gracze rozpoczną z takimi samymi umiejętnościami i wyposażeniem.

Kwestia wygląda inaczej w Warzone - ujawnionym na targach E3. Ta opcja zabawy pozwoli 24 graczom wziąć udział w bitwach na dużych mapach, na których znajdą się także jednostki kierowane przez sztuczną inteligencję.

Tutaj możemy korzystać z broni i pojazdów kupionych za REQ, ale Holmes zapewnia, że wszystkie elementy są odpowiednio zbalansowane. Co więcej, wszelkie przedmioty zdobędziemy też bez płacenia, w ramach postępów w rozgrywce.

Nie znamy jednak cen pakietów, tempa odblokowywania ekwipunku bez wydawania pieniędzy i rzeczywistego wpływu transakcji na rozgrywkę, więc Requisition System na pewno będzie jeszcze przez jakiś czas wywoływał kontrowersje.

Halo 5: Guardians ukaże się 27 października, tylko na Xbox One.

Zobacz na YouTube

Masz wolną chwilkę? Zobacz także:

Zobacz także