Halo Infinite - broń: lista broni
Arsenał dostępny w grze.
Gra Halo Infinite oferuje pokaźny arsenał dostępnego uzbrojenia, z czego każda giwera ma swoje mocne i słabe strony oraz cechy szczególne. Poniżej zamieszczamy listę wszystkich broni dostępnych w grze, wraz z krótką charakterystyką.
Warto dodać, że broń kosmitów najlepiej sprawdza się do rozładowania tarczy przeciwnika, natomiast broń ludzi pozwala szybko powalić pozbawionego osłon wroga.
Dobrą taktyką jest noszenie przy sobie obu typów uzbrojenia, by jak najszybciej pokonać nieprzyjaciela
Na tej stronie:
- Krabin KS MA401
- Karabin Pulsacyjny
- BR75
- Komandos VK78
- Karabin Rażący
- Asystent MK50
- Wyżymacz
- Pistolet Plazmowy
- Zakłócacz
- Bulldog CQS48
- Parzydło
- Promień Strażnika
- Igłownica
- Prześladowca
- Snajperka S7
- Szpikulec
- Spopielacz
- Spustoszyciel
- Hydra
- SPNKR M41
- Młot Grawitacyjny
Krabin KS MA401
Podstawowy karabin szturmowy, z którym zaczynasz każdą rozgrywkę. Zapewnia wysoką szybkostrzelność i jest bardzo celny na średnim i krótkim dystansie.
Niestety, prowadzenie ciągłego ognia spowoduje duży rozrzut pocisków, dlatego najlepiej strzelać szybkimi seriami. Oprócz tego zadaje stosunkowo niewielkie obrażenia.
Zalety:
- Zaczynasz z nim każdy mecz
- Łatwy do opanowania
Wady:
- Nieskuteczny przeciwko odległym celom
- Niskie obrażenia
Karabin Pulsacyjny
Kosmiczny odpowiednik powyższego MA401. Ma nieskończony zapas amunicji i szybko ochładza po przegrzaniu, ale prowadzony ogień ma przeciętną celność i zadaje niskie obrażenia.
Strzela szybkimi seriami po trzy pociski, co pozwala łatwo kontrolować broń na średnim dystansie, ale brak opcji ognia ciągłego może być problematyczna przy bliskich starciach.
Zalety:
- Szybko się chłodzi
Wady:
- Przeciętna celność
- Małe obrażenia
BR75
Celny BR75 to modyfikacja naszego podstawowego karabinu MA401 - te dwie giwery stanowią w pewnym sensie swoje dokładne przeciwieństwa.
BR75 zapewnia wysoką precyzję kontrolowanego, silnego ognia na dłuższych odległościach, ale przez strzelanie w trybie serii, może się nie nadawać do bliskich konfrontacji.
Zalety:
- Wysoka celność
- Duże obrażenia
Wady:
- Niska szybkostrzelność
Komandos VK78
Komandos to potężny karabin automatyczny, co stanowi zarówno jego największą wadę, jak i zaletę. Pozwala prowadzić celny i mocny ogień, jednak jego siła powoduje znaczny odrzut, przez co zapanowanie nad bronią jest trudne.
W rękach bardziej doświadczonego gracza będzie siać spustoszenie, jednak początkującym może sprawiać trudności.
Zalety:
- Wysokie obrażenia
- Bardzo celny
Wady:
- Skuteczne używanie wymaga wprawy
- Mały magazynek
Karabin Rażący
To interesująca broń, strzelająca wiązką energetyczną, która rani - oprócz celu - również pobliskich wrogów. Duża siła ognia kontrastuje z niską szybkostrzelnością i małym magazynkiem.
Najlepiej używać go do eliminowania grup wrogów, na przykład gracza niosącego flagę i jego towarzyszy.
Zalety:
- Rani kilku wrogów jednocześnie
- Duże obrażenia
Wady:
- Niska szybkostrzelność
- Mały magazynek
Asystent MK50
Kolejna broń, z którą zaczynamy każdą rozgrywkę. Pomimo niepozornego wyglądu, żaden gracz nie powinien ignorować MK50.
Ten kompaktowy pistolet strzela celnie i z dużą siłą, a najlepiej sprawdza się na wrogach pozbawionych tarczy - jeden celny strzał w głowę wystarcza, by posłać przeciwnika do piachu.
Zalety:
- Duża siła ognia
- Wysoka celność
- Szybki czas przeładowania
Wady:
- Mało skuteczny przeciwko opancerzonym wrogom
- Półautomat, wymagający nieco wprawy
Wyżymacz
Rewolwer Wyżymacz to w dużej mierze rozwinięcie opisywanego wyżej „Asystenta”. Niewielki magazynek i długi czas przeładowania rekompensują duża siła ognia i niezwykła celność strzałów.
Podobnie jak w przypadku MK50, najlepiej sprawdzi się do wykańczania nieopancerzonych przeciwników.
Zalety:
- Duża siła ognia
- Wysoka celność
Wady:
- Niewielki magazynek
- Długi czas przeładowania
Pistolet Plazmowy
Podstawowa broń sił kosmitów to niepozorna pukawka o dużym potencjale. Pozornie zadaje niskie obrażenia, bardzo szybko się przegrzewa i potrzebuje sporo czasu na schłodzenie.
Jednak jego wyjątkową cechą jest możliwość oddania naładowanego strzału, który błyskawicznie pozbawi wroga tarczy.
Zalety:
- Funkcja naładowania strzału
Wady:
- Szybko się przegrzewa
- Długi czas schłodzenia
- Niskie obrażenia bazowe
Zakłócacz
Ten pistolet automatyczny to kolejna - pozornie nieskuteczna - broń, której potencjał dostrzegamy w konkretnych sytuacjach.
Pukawka zadaje stosunkowo niewielkie obrażenia przeciwko innym graczom, ale seria jej energetycznych pocisków potrafi wyłączyć na chwilę wrogi pojazd, dając Ci czas na zabicie kierowcy lub ukradnięcie maszyny.
Zalety:
- Wyłącza pojazdy
- Zadowalająca celność
Wady:
- Mało skuteczny przeciwko graczom
- Niska szybkostrzelność
Bulldog CQS48
Bulldog zadaje ogromne obrażenia na krótkim dystansie, zwykle potrzebując zaledwie dwóch strzałów do powalenia przeciwnika z pełną tarczą.
Kiedy połączymy to z niezłą szybkostrzelnością i szybkim przeładowaniem, otrzymamy niezwykle potężną broń do bliskich starć. Dla równowagi, broń nie sprawdza się na długim ani nawet średnim dystansie.
Zalety:
- Bardzo duża siła ognia
- Szybkostrzelny
- Szybkie przeładowanie
Wady:
- Krótki zasięg
Parzydło
Strzelba obcych, której unikalną funkcją jest możliwość ustawienia pionowego lub poziomego trybu strzału. Tryb pionowy pozwala łatwo eliminować pojedynczych wrogów, a poziomy zada obrażenia całej grupie.
Cechuje się również dużą siłą ognia i zadowalającym zasięgiem, ale za to czas przeładowania jest jednym z najdłuższych.
Zalety:
- Dwa tryby strzału
- Niezły zasięg
- Duża siła ognia
Wady:
- Bardzo długi czas przeładowania
Promień Strażnika
Pukawka, tak jak wskazuje jej nazwa, wystrzeliwuje pojedynczy promień energii, który zadaje przeciętne obrażenia, ale przebija się przez wroga i może zranić adwersarzy za nim.
Najlepiej sprawdzi się przeciwko grupie wrogów, stojących blisko siebie.
Zalety:
- Przebija kilku wrogów jednocześnie
- Duży zasięg
Wady:
- Przeciętne obrażenia
- Niewielki magazynek
- Długi czas przeładowania
Igłownica
Jedna z najbardziej charakterystycznych giwer w serii HALO. Igłownica wystrzeliwuje kolce, które automatycznie kierują się w stronę najbliższego wroga, wbijają w jego pancerz, a po chwili eksplodują.
Odpowiednio użyta, może łatwo posłać do piachu, lub przynajmniej znacząco zranić, całą grupę wrogów.
Zalety:
- Samonaprowadzające pociski
- Ogromna szybkostrzelność
- Szybkie przeładowanie
Wady:
- Samo trafienie igłą nie zadaje obrażeń
- Pojedyncze igły zadają niskie obrażenia
Prześladowca
Snajperka kosmicznych sił pozwala prowadzić bardzo celny ogień na długim dystansie, a przy okazji zadaje znaczne obrażenia.
Tak, jak wiele broni obcych, ta również ma cechę szczególną, która tym razem jest wadą - Prześladowca wymaga ręcznego schłodzenia, więc nie można o tym zapominać między seriami strzałów.
Zalety:
- Duże obrażenia
- Bardzo wysoka celność
Wady:
- Wymaga ręcznego chłodzenia
Snajperka S7
Karabin wyborowy ziemian to jedna z najpotężniejszych broni w grze. Strzał w głowę potrafi jednym strzałem powalić przeciwnika z pełną tarczą.
Łącząc to ze stosunkowo krótkim czasem przeładowania, otrzymujemy świetną broń do zapewnienia towarzyszom wsparcia z bezpiecznej odległości. Wady Snajperki to bardzo mały magazynek i niska szybkostrzelność.
Zalety:
- Ogromna siła ognia
- Bardzo wysoka celność
Wady:
- Bardzo mały magazynek
- Niska szybkostrzelność
Szpikulec
Szpikulec to… specyficzna broń. Wystrzeliwuje ogromny, pojedynczy kolec, zabijający wroga jednym strzałem, niezależnie w którą część ciała się trafi. Przeważają natomiast wady: nie ma magazynka i wymaga długiego przeładowania po każdym strzale.
Wystrzelony na dalszą odległość kolec z czasem zacznie tracić prędkość i opadać.
Zalety:
- Ogromna siła ognia
Wady:
- Długie przeładowanie po każdym strzale
- Wymaga dużo wprawy
Spopielacz
Ta giwera jest w zasadzie formą granatnika - wystrzeliwuje pociski energetyczne po niewielkim łuku, które wybuchają chwilę po odbiciu się od powierzchni i zadają obrażenia wszystkim w zasięgu eksplozji.
Dzięki temu świetnie nadaje się do eliminowania wrogów w pomieszczeniach, gdy samemu nie wystawiamy się na atak.
Zalety:
- Rikoszetujące pociski
- Duże pole rażenia eksplozji
- Duża szybkostrzelność
- Pojemny magazynek
Wady:
- Mały zasięg
- Długi czas przeładowania
Spustoszyciel
Broń wystrzeliwuje serię trzech - lecących po łuku - pocisków, które zadają spore obrażenia i podpalają wroga. Problemem w korzystaniu z tej broni może być mało intuicyjny celownik - aby trafić przeciwnika, należy celować nieco ponad jego głową.
Przytrzymanie strzału powoduje wypuszczenie granatu podpalającego spory obszar.
Zalety:
- Duża siła ognia
- Podpala wroga
- Szybkie chłodzenie
Wady:
- Nieco mylący celownik
- Można wypuścić tylko dwie serie przed przegrzaniem
Hydra
Ta nietypowa giwera umożliwia namierzenie wroga, a następnie wystrzelenie samonaprowadzającego pocisku. Same strzały zadają przeciętne obrażenia, ale po trafieniu w cel eksplodują, raniąc również nieprzyjaciół w pobliżu.
Świetnie nadaje się do eliminowania odległych, ruchomych celów.
Zalety:
- Samonaprowadzające pociski
- Obrażenia obszarowe
- Zadowalająca pojemność magazynka
Wady:
- Bardzo długi czas przeładowania
- Niska szybkostrzelność
SPNKR M41
Wyrzutnia rakiet SPNKR zadaje ogromne obrażenia na dużym dystansie. Bezpośrednie trafienie we wroga, albo tuż koło niego, powala go jedynym strzałem.
Bardzo przydatny w eliminowaniu sporych grup przeciwników i pojazdów.
Zalety:
- Ogromna siła ognia
- Obrażenia na dużym dystansie
Wady:
- Przeciętny zasięg
- Mały magazynek
- Długi czas przeładowania
Młot Grawitacyjny
Specjalna broń do znalezienia na niektórych mapach - ogromny młot zadający równie ogromne obrażenia wszystkim, którzy znajdują się w jego zasięgu.
Niestety, ze względu na brak możliwości strzelania i bardzo ograniczony zasięg, Młot nadaje się do walki jedynie w ciasnych pomieszczeniach.
Zalety:
- Ogromna siła ognia
- Zabija kilku wrogów jednym uderzeniem
Wady:
- Bardzo mały zasięg
Spis treści: Halo Infinite - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Halo Infinite - sterowanie na Xbox One, Series S/X