Skip to main content

Halo Infinite - broń: lista broni

Arsenał dostępny w grze.

Gra Halo Infinite oferuje pokaźny arsenał dostępnego uzbrojenia, z czego każda giwera ma swoje mocne i słabe strony oraz cechy szczególne. Poniżej zamieszczamy listę wszystkich broni dostępnych w grze, wraz z krótką charakterystyką.

Warto dodać, że broń kosmitów najlepiej sprawdza się do rozładowania tarczy przeciwnika, natomiast broń ludzi pozwala szybko powalić pozbawionego osłon wroga.

Dobrą taktyką jest noszenie przy sobie obu typów uzbrojenia, by jak najszybciej pokonać nieprzyjaciela


Na tej stronie:


Krabin KS MA401

Podstawowy karabin szturmowy, z którym zaczynasz każdą rozgrywkę. Zapewnia wysoką szybkostrzelność i jest bardzo celny na średnim i krótkim dystansie.

Niestety, prowadzenie ciągłego ognia spowoduje duży rozrzut pocisków, dlatego najlepiej strzelać szybkimi seriami. Oprócz tego zadaje stosunkowo niewielkie obrażenia.

Zalety:

  • Zaczynasz z nim każdy mecz
  • Łatwy do opanowania

Wady:

  • Nieskuteczny przeciwko odległym celom
  • Niskie obrażenia

Karabin Pulsacyjny

Kosmiczny odpowiednik powyższego MA401. Ma nieskończony zapas amunicji i szybko ochładza po przegrzaniu, ale prowadzony ogień ma przeciętną celność i zadaje niskie obrażenia.

Strzela szybkimi seriami po trzy pociski, co pozwala łatwo kontrolować broń na średnim dystansie, ale brak opcji ognia ciągłego może być problematyczna przy bliskich starciach.

Zalety:

  • Szybko się chłodzi

Wady:

  • Przeciętna celność
  • Małe obrażenia

BR75

Celny BR75 to modyfikacja naszego podstawowego karabinu MA401 - te dwie giwery stanowią w pewnym sensie swoje dokładne przeciwieństwa.

BR75 zapewnia wysoką precyzję kontrolowanego, silnego ognia na dłuższych odległościach, ale przez strzelanie w trybie serii, może się nie nadawać do bliskich konfrontacji.

Zalety:

  • Wysoka celność
  • Duże obrażenia

Wady:

  • Niska szybkostrzelność

Komandos VK78

Komandos to potężny karabin automatyczny, co stanowi zarówno jego największą wadę, jak i zaletę. Pozwala prowadzić celny i mocny ogień, jednak jego siła powoduje znaczny odrzut, przez co zapanowanie nad bronią jest trudne.

W rękach bardziej doświadczonego gracza będzie siać spustoszenie, jednak początkującym może sprawiać trudności.

Zalety:

  • Wysokie obrażenia
  • Bardzo celny

Wady:

  • Skuteczne używanie wymaga wprawy
  • Mały magazynek

Karabin Rażący

To interesująca broń, strzelająca wiązką energetyczną, która rani - oprócz celu - również pobliskich wrogów. Duża siła ognia kontrastuje z niską szybkostrzelnością i małym magazynkiem.

Najlepiej używać go do eliminowania grup wrogów, na przykład gracza niosącego flagę i jego towarzyszy.

Zalety:

  • Rani kilku wrogów jednocześnie
  • Duże obrażenia

Wady:

  • Niska szybkostrzelność
  • Mały magazynek

Asystent MK50

Kolejna broń, z którą zaczynamy każdą rozgrywkę. Pomimo niepozornego wyglądu, żaden gracz nie powinien ignorować MK50.

Ten kompaktowy pistolet strzela celnie i z dużą siłą, a najlepiej sprawdza się na wrogach pozbawionych tarczy - jeden celny strzał w głowę wystarcza, by posłać przeciwnika do piachu.

Zalety:

  • Duża siła ognia
  • Wysoka celność
  • Szybki czas przeładowania

Wady:

  • Mało skuteczny przeciwko opancerzonym wrogom
  • Półautomat, wymagający nieco wprawy

Wyżymacz

Rewolwer Wyżymacz to w dużej mierze rozwinięcie opisywanego wyżej „Asystenta”. Niewielki magazynek i długi czas przeładowania rekompensują duża siła ognia i niezwykła celność strzałów.

Podobnie jak w przypadku MK50, najlepiej sprawdzi się do wykańczania nieopancerzonych przeciwników.

Zalety:

  • Duża siła ognia
  • Wysoka celność

Wady:

  • Niewielki magazynek
  • Długi czas przeładowania

Pistolet Plazmowy

Podstawowa broń sił kosmitów to niepozorna pukawka o dużym potencjale. Pozornie zadaje niskie obrażenia, bardzo szybko się przegrzewa i potrzebuje sporo czasu na schłodzenie.

Jednak jego wyjątkową cechą jest możliwość oddania naładowanego strzału, który błyskawicznie pozbawi wroga tarczy.

Zalety:

  • Funkcja naładowania strzału

Wady:

  • Szybko się przegrzewa
  • Długi czas schłodzenia
  • Niskie obrażenia bazowe

Zakłócacz

Ten pistolet automatyczny to kolejna - pozornie nieskuteczna - broń, której potencjał dostrzegamy w konkretnych sytuacjach.

Pukawka zadaje stosunkowo niewielkie obrażenia przeciwko innym graczom, ale seria jej energetycznych pocisków potrafi wyłączyć na chwilę wrogi pojazd, dając Ci czas na zabicie kierowcy lub ukradnięcie maszyny.

Zalety:

  • Wyłącza pojazdy
  • Zadowalająca celność

Wady:

  • Mało skuteczny przeciwko graczom
  • Niska szybkostrzelność

Bulldog CQS48

Bulldog zadaje ogromne obrażenia na krótkim dystansie, zwykle potrzebując zaledwie dwóch strzałów do powalenia przeciwnika z pełną tarczą.

Kiedy połączymy to z niezłą szybkostrzelnością i szybkim przeładowaniem, otrzymamy niezwykle potężną broń do bliskich starć. Dla równowagi, broń nie sprawdza się na długim ani nawet średnim dystansie.

Zalety:

  • Bardzo duża siła ognia
  • Szybkostrzelny
  • Szybkie przeładowanie

Wady:

  • Krótki zasięg

Parzydło

Strzelba obcych, której unikalną funkcją jest możliwość ustawienia pionowego lub poziomego trybu strzału. Tryb pionowy pozwala łatwo eliminować pojedynczych wrogów, a poziomy zada obrażenia całej grupie.

Cechuje się również dużą siłą ognia i zadowalającym zasięgiem, ale za to czas przeładowania jest jednym z najdłuższych.

Zalety:

  • Dwa tryby strzału
  • Niezły zasięg
  • Duża siła ognia

Wady:

  • Bardzo długi czas przeładowania

Promień Strażnika

Pukawka, tak jak wskazuje jej nazwa, wystrzeliwuje pojedynczy promień energii, który zadaje przeciętne obrażenia, ale przebija się przez wroga i może zranić adwersarzy za nim.

Najlepiej sprawdzi się przeciwko grupie wrogów, stojących blisko siebie.

Zalety:

  • Przebija kilku wrogów jednocześnie
  • Duży zasięg

Wady:

  • Przeciętne obrażenia
  • Niewielki magazynek
  • Długi czas przeładowania

Igłownica

Jedna z najbardziej charakterystycznych giwer w serii HALO. Igłownica wystrzeliwuje kolce, które automatycznie kierują się w stronę najbliższego wroga, wbijają w jego pancerz, a po chwili eksplodują.

Odpowiednio użyta, może łatwo posłać do piachu, lub przynajmniej znacząco zranić, całą grupę wrogów.

Zalety:

  • Samonaprowadzające pociski
  • Ogromna szybkostrzelność
  • Szybkie przeładowanie

Wady:

  • Samo trafienie igłą nie zadaje obrażeń
  • Pojedyncze igły zadają niskie obrażenia

Prześladowca

Snajperka kosmicznych sił pozwala prowadzić bardzo celny ogień na długim dystansie, a przy okazji zadaje znaczne obrażenia.

Tak, jak wiele broni obcych, ta również ma cechę szczególną, która tym razem jest wadą - Prześladowca wymaga ręcznego schłodzenia, więc nie można o tym zapominać między seriami strzałów.

Zalety:

  • Duże obrażenia
  • Bardzo wysoka celność

Wady:

  • Wymaga ręcznego chłodzenia

Snajperka S7

Karabin wyborowy ziemian to jedna z najpotężniejszych broni w grze. Strzał w głowę potrafi jednym strzałem powalić przeciwnika z pełną tarczą.

Łącząc to ze stosunkowo krótkim czasem przeładowania, otrzymujemy świetną broń do zapewnienia towarzyszom wsparcia z bezpiecznej odległości. Wady Snajperki to bardzo mały magazynek i niska szybkostrzelność.

Zalety:

  • Ogromna siła ognia
  • Bardzo wysoka celność

Wady:

  • Bardzo mały magazynek
  • Niska szybkostrzelność

Szpikulec

Szpikulec to… specyficzna broń. Wystrzeliwuje ogromny, pojedynczy kolec, zabijający wroga jednym strzałem, niezależnie w którą część ciała się trafi. Przeważają natomiast wady: nie ma magazynka i wymaga długiego przeładowania po każdym strzale.

Wystrzelony na dalszą odległość kolec z czasem zacznie tracić prędkość i opadać.

Zalety:

  • Ogromna siła ognia

Wady:

  • Długie przeładowanie po każdym strzale
  • Wymaga dużo wprawy

Spopielacz

Ta giwera jest w zasadzie formą granatnika - wystrzeliwuje pociski energetyczne po niewielkim łuku, które wybuchają chwilę po odbiciu się od powierzchni i zadają obrażenia wszystkim w zasięgu eksplozji.

Dzięki temu świetnie nadaje się do eliminowania wrogów w pomieszczeniach, gdy samemu nie wystawiamy się na atak.

Zalety:

  • Rikoszetujące pociski
  • Duże pole rażenia eksplozji
  • Duża szybkostrzelność
  • Pojemny magazynek

Wady:

  • Mały zasięg
  • Długi czas przeładowania

Spustoszyciel

Broń wystrzeliwuje serię trzech - lecących po łuku - pocisków, które zadają spore obrażenia i podpalają wroga. Problemem w korzystaniu z tej broni może być mało intuicyjny celownik - aby trafić przeciwnika, należy celować nieco ponad jego głową.

Przytrzymanie strzału powoduje wypuszczenie granatu podpalającego spory obszar.

Zalety:

  • Duża siła ognia
  • Podpala wroga
  • Szybkie chłodzenie

Wady:

  • Nieco mylący celownik
  • Można wypuścić tylko dwie serie przed przegrzaniem

Hydra

Ta nietypowa giwera umożliwia namierzenie wroga, a następnie wystrzelenie samonaprowadzającego pocisku. Same strzały zadają przeciętne obrażenia, ale po trafieniu w cel eksplodują, raniąc również nieprzyjaciół w pobliżu.

Świetnie nadaje się do eliminowania odległych, ruchomych celów.

Zalety:

  • Samonaprowadzające pociski
  • Obrażenia obszarowe
  • Zadowalająca pojemność magazynka

Wady:

  • Bardzo długi czas przeładowania
  • Niska szybkostrzelność

SPNKR M41

Wyrzutnia rakiet SPNKR zadaje ogromne obrażenia na dużym dystansie. Bezpośrednie trafienie we wroga, albo tuż koło niego, powala go jedynym strzałem.

Bardzo przydatny w eliminowaniu sporych grup przeciwników i pojazdów.

Zalety:

  • Ogromna siła ognia
  • Obrażenia na dużym dystansie

Wady:

  • Przeciętny zasięg
  • Mały magazynek
  • Długi czas przeładowania

Młot Grawitacyjny

Specjalna broń do znalezienia na niektórych mapach - ogromny młot zadający równie ogromne obrażenia wszystkim, którzy znajdują się w jego zasięgu.

Niestety, ze względu na brak możliwości strzelania i bardzo ograniczony zasięg, Młot nadaje się do walki jedynie w ciasnych pomieszczeniach.

Zalety:

  • Ogromna siła ognia
  • Zabija kilku wrogów jednym uderzeniem

Wady:

  • Bardzo mały zasięg

Spis treści: Halo Infinite - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Halo Infinite - sterowanie na Xbox One, Series S/X

Zobacz także