Halo Infinite - misja Blokada: Przywrócenie
Przejmij bazy i zbadaj wezwanie pomocy.
Gdy wsiądziesz do Pelikana po etapie z posterunkiem Tremoniusa, zacznie się scenka, po której wyłądujesz w innej części pierścienia Halo Zeta. Teraz po raz pierwszy zaczniesz rozgrywkę w dużym, otwartym obszarze gry. Warto jednak zaznaczyć, że nie musisz robić żadnych opcjonalnych aktywności - Halo Infinite można ukończyć skupiając się tylko na głównym wątku.
Na tej stronie:
Baza operacyjna
Kiedy skończy się scenka i wysiądziesz ze statku, wciśnij Z lub d-pad w dół. Na ekranie wyświetlą się aż trzy ikony misji (1). Dwie (te bardziej z lewej) oznaczają bazy wroga do przejęcia, a trzecia wieżę.
Nie trzeba jednak przejmować dwóch baz operacyjnych, by konytnuować wątek główny. Wystarczy jedna - a pierwsza jest bardzo blisko. Wystarczy, że przejdziesz kawałek do przodu i wejdziesz na teren obszaru WBO Golf. Na ekranie wyświetli się zresztą jej nazwa (2).
Przejęcie bazy odblokuje ją jako punkt szybkiej podróży i pozwoli przyzywać pojazdy (na początku tylko quada), a także ujawni poboczne aktywności dostępne dookoła. Możesz też przy okazji udać się do drugiej bazy nieopodal i przejąć ją w identyczny sposób, co pierwszą, a stamtąd już do wieży (3).
Wieża: wezwanie pomocy
Zbliżając się do wieży od strony przejętych baz trafisz na żelazne mury, jednak możesz po prostu użyć wyrzutni linki, by dostać się na górę. W budkach (4) tam ustawionych będzie kilku wrogów, a przede wszystkim zapasy broni.
Musisz pokonać sporo wrogów, by dostać się w pobliże windy grawitacyjnej (5). Tam jednak posłuchasz nagrania i okaże się, że musisz wyłączyć blokadę. Musisz cofnąć się do oznaczonego terminalu.
Gdy użyjesz przełącznika i Broń zrobi swoje, możesz wracać do kontroli windy, ale z nieba spadną - dosłownie - wrogowie. Szarżujący na ciebie Brutale. Trzymaj dystans.
Następnie udaj się do przełącznika (6), by aktywować windę. To przyciągnie kolejnych wrogów na lądowisko za windą. Poczekaj moment aż wylądują i strzelaj do zbiorników (7), by zadać obrażenia obszarowe.
Po pokonaniu wrogów wejdź w strumień grawitacyjny, a na górze - już w wieży - zbadaj pancerz Spartanina (8), by zebrać nowe ulepszenie. Zdobędziesz czujnik, którego możesz używać zamiast linki. Pomaga on wykrywać wrogów w określonym obszarze.
W wieży musisz po prostu podążać korytarzami, by wchodzić na coraz wyższe poziomy. Po drodze spotkasz oczywiście wrogów, lecz poważny przeciwnik czeka dopiero na samym końcu, za oznaczonymi drzwiami (9).
Miniboss: Chak'lok
Po scence musisz pokonać Chak'loka. Ten przeciwnik aktywuje kamuflaż, dlatego kluczowe jest używanie zdobytego wcześniej czujnika. Wyceluj nim w podłogę lub ścianę, a dookoła będzie rozchodzić się puls, który podświetli sylwetkę ukrytego wroga (10).
Kluczowe jest pozostawanie w ruchu, ponieważ wróg zadaje poważne obrażenia z bliska. Warto też podkreślić - czego gra nie tłumaczy - że najlepszą bronią w tej walce będzie karabin rażący (11). Zbierz go z jednego ze stojaków, które są dookoła.
Po walce wyłącz maszynę przetrzymującą Spartanina, a zacznie się scenka. Po niej otworzy się przejście na zewnątrz. Musisz po prostu wyskoczyć z wieży na ziemię.
Teraz będziesz mógł zająć się kolejną misją fabularną w innym regionie, na północy.
Następnie: Halo Infinite - misja Kontakty: Wykopaliska
Spis treści: Halo Infinite - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Halo Infinite - misja Upadek: Posterunek Tremoniusa