Halo Infinite - misja Rozrachunek: Gmach Rozrachunku
Uratuj Pilota.
Po etapie Droga wchodzi do głównego Gmachu Rozrachunku. W tej misji postarasz się uwolnić Pilota i zmierzysz się z głównym antagonistą gry, który od początku przygody kontaktuje się z tobą w formie hologramów. Pora przygotować broń, choć nie jest to jeszcze absolutny finał kampanii fabularnej - to zdecydowanie będzie się działo.
Na tej stronie:
Pokoje treningowe
Na początku idź przez drzwi i korytarzem przed siebie. Trafisz do pomieszczenia z wiadomością holograficzną od Escharuma, a gdy przejdziesz dalej, trafisz do pierwszej sali treningowej. Masz tutaj chwilę, by zebrać broń przed dużej grupy wrogów. Radzimy zabrać działko (1) stojące przy budynku w środku obszaru.
Z budynku, z dachu, możesz też zabrać snajperkę (2). Używaj skanera, by podświetlać wszystkie porozrzucane tu dookoła rodzaje broni.
Pierwszy pokój treningowy to tylko rozgrzewka. Zaatakuje cię jedna fala przeciwników, w większości tych podstawowych, których łatwo zlikwidować. Po pokonaniu wrogów idź nowo otwartym przejściem (3) w stronę drugiej sali treningowej. Udasz się korytarzem, pojedziesz windą i trafisz do kolejnego pokoju z hologramem - takiego samego jak poprzednio.
Wyjdź do hali treningowej. Znów masz chwilę na zebranie broni. W wieży, na piętrze (4), zbierzesz kolejny karabin snajperski.
Pamiętaj, by w trakcie walki stale się poruszać. Jest tu na tyle dużo obiektów, że łatwo znaleźć miejsce, w którym można schować się przed ostrzałem. We wskazanym wyżej budynku znajdziesz na parterze wyrzutnię rakiet, która będzie świetna na Łowców (5).
Po walce schemat jest podobny, co w poprzedniej sali. Idź otwartą bramą, korytarzem, a dotrzesz w końcu do kolejnej hali treningowej - już ostatniej. Tutaj nie spotkasz jednak wielu wrogów. Musisz wejść do wielkiego pojazdu wojennego (6).
Miniboss: Jega Rdomnai
Po wejściu do ciemnego wnętrza uważaj, bo łatwo przeoczyć ważny element - musisz zwrócić uwagę na mały przedmiot (7) na ziemi, podejść i go podnieść. Dopiero to rozpocznie walkę z Jegą.
To Zabójca Spartan, który pojawiał się w paru scenkach wcześniej. Teraz musisz go pokonać. Starcie nie jest jednak w żaden sposób skomplikowane. Podstawa to zachowywanie dystansu i używanie czujnika (8), by dzięki niemu dostrzegać niewidzialnego wroga.
Dobrze jest też poczekać na moment, aż Jega przechodzi obok zbiorników (9). Jeśli wysadzisz je, gdy jest w pobliżu, zadasz mu sporo obrażeń i na chwilę go unieruchomisz.
Po walce opuścisz wnętrze i udasz się otworzoną bramą, ponownie trafisz do korytarza i windy. Gdy podejdziesz do Pilota (10) i spróbujesz go uwolnić, zacznie się starcie z głównym bossem.
Boss: Escharum
Escharum jest niezwykle silny, więc uderzenia jego topora zadadzą ci wielkie obrażenia - trzymaj dystans. Boss ma też jednak działko, więc korzystaj z korytarzy dookoła centrum pomieszczenia, by chować się przed ostrzałem.
Gdy zadasz wrogowi nieco obrażeń, zobaczysz, że odnowi mu się tarcza i zaczną w niego uderzać wiązki pomarańczowej energii. Poczekaj chwile, aż Broń wskaże ci rdzeń (11), który musisz zniszczyć, żeby wyłączyć osłonę bossa.
Co ważne - nie atakuj Escharuma, gdy jego specjalna osłona (12) jest aktywna! Jeśli to zrobisz, zadasz wtedy obrażenia Pilotowi.
Podczas walki kopułowa osłona pojawi się dookoła bossa w sumie cztery razy. Za każdym razem proces wygląda tak samo - musisz zniszczyć rdzeń, by kontynuować walkę i móc zadawać obrażenia Escharumowi. Dookoła masz tutaj mnóstwo broni i granatów na stojakach, więc je wykorzystuj.
Po walce podejdź do konsoli i dezaktywuj (13) maszynę przetrzymującą Pilota.
Zacznie się scenka, po której rozpocznie się finałowa misja Halo Infinite.
Następnie: Halo Infinite - misja Wieczni: Ciche Audytorium
Spis treści: Halo Infinite - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Halo Infinite - misja Rozrachunek: Droga