Halo: Reach - jak celować, przybliżanie widoku
Strzelanie i zoom.
Jeśli nigdy nie graliście w Halo, pierwszy kontakt z grą może być nieco dziwny ze względu na typowy dla tej serii model celowania i strzelania. Otóż, podobnie jak choćby CS:GO, klasyczne Halo stawia przede wszystkim na strzelanie bez przycelowania.
Przycelowanie oznacza oczywiście w tym przypadku przystawienie narządów celowniczych (szczerbinki, lunety) do oka i strzelanie „z biodra”.
Co więcej, strzelanie w ruchu i strzelanie podczas skoku może być równie celne i skuteczne, co strzelanie z pozycji stojące. Postacie w Halo poruszają cię w ciężkich pancerzach, które zupełnie eliminują typowe dla wielu strzelanek bujanie się broni i celownika w biegu.
Warto jednak zwrócić uwagę na sam celownik. Wygląda on nieco inaczej dla każdej broni, ale po każdym strzale nieco się rozszerza (1). Przed kolejnym strzałem warto chwilę poczekać, aż środkowa - mniejsza - część celownika wróci do domyślnej pozycji (2), albo celownik się zmniejszy.
Są pewne wyjątki - niektóre bronie pozwalają przybliżyć widok i celować przez faktyczny celownik broni czy lunetę. To przede wszystkim karabin snajperski oraz DMR. W przypadku DMR i odpowiedników tego karabinu po stronie obcych, większość graczy i tak jednak nie korzysta z celownika, ponieważ pole lunety zasłania zbyt dużo pola widzenia oraz ogranicza mobilność.
Można więc śmiało powiedzieć, że korzystanie z zoomu i celowania lunetą ma tak naprawdę sens tylko w przypadku strzelania z karabinu snajperskiego. Może on zabić każdego jednym strzałem w głowę, nawet gdy wróg ma pełną tarczę.
Przybliżenie widoku wykonujemy tradycyjnie, prawym przyciskiem myszy lub lewym triggerem.
Następnie: Halo: Reach - najlepsza broń
Spis treści: Halo: Reach - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Halo: Reach - zdrowie i tarcza, jak się leczyć