Halo: Spartan Assault to zręcznościowa strzelanka na Windows 8
W lipcu na PC, Surface i Windows Phone 8.
Halo: Spartan Assault to zręcznościowa strzelanka na Windows 8, inspirowana klasycznym grami na automaty - Robotron i Total Carnage.
Spin-off powstaje w studiu 343 Industries, we współpracy z Vanguard Games, twórcami Gatling Gears. Premierę zaplanowano na lipiec, a cenę ustalono na 7 dol. (ok. 23 zł).
Spartan Assault włączymy na dowolnym urządzeniu z systemem Windows 8, czyli na tabletach Surface, telefonach Windows 8 i komputerach osobistych z tym systemem operacyjnym. Zapisane stany gry przeniesiemy pomiędzy różnymi wersjami sprzętowymi.
Gra optymalizowana jest z myślą o urządzeniach dotykowych, ale twórcy przewidują także możliwość sterowania za pomocą klawiatury i myszy. Wsparcie dla pada z Xboksa 360 na PC otrzymamy w kilka tygodni po premierze.
W Spartan Assault sterujemy za pomocą wirtualnych gałek analogowych, umieszczonych w rogach urządzenia. Lewa gałka kontroluje Spartana, prawa odpowiada za prowadzenie ognia (w czym pomaga także delikatne celowanie automatyczne). Możemy rzucać granatami, zmieniać uzbrojenie, walczyć wręcz i porywać pojazdy poprzez „klepanie” w ekran. Nie możemy za to skakać i latać. Wirtualne gałki dynamicznie dostosowują się do pozycji naszych palców.
Akcję umieszczone pomiędzy wydarzeniami z Halo 3 i Halo 4, a fabuła koncentruje się na Sarze Palmer, która w toku fabuły awansuje z oddziału ODST do roli Spartana. Twórcy przygotowali 25 misji, a całość przejdziemy w około dwie godziny. Zadania podzielono na różne typy: ochronę, eskortę, przetrwanie czy prostą demolkę.
Podobnie jak w Halo 4, w Spartan Assault dostosujmy wyposażenie według własnych upodobań. Podczas rozgrywki zbierzemy punkty doświadczenia, potrzebne do odblokowania dodatkowych elementów ekwipunku, w tym przedmioty całkiem nowe dla serii Halo.
Zaraz po premierze nie zagramy w trybie dla wielu gracz - 343 Industries planuje dodać ten komponent później. Otrzymamy natomiast możliwość sprawdzenia się na listach najlepszych wyników i w wyzwaniach tygodniowych.
Przewidziano również szereg transakcji cyfrowych. Ulepszenia możemy odblokować podczas rozgrywki, ale także za pomocą gotówki.
Zespół wydawniczy 343 Industries, składający się z około 10 osób, ściśle współpracował ze studiem Vanguard Games z Amsterdamu. Firma powstała w 2010 roku, założona przez Martina de Ronde i Michiel Mola, współtwórców sukcesu Guerrilla Games i serii Killzone.
Microsoft zapowiedział także trzyczęściowy komiks Halo: Initiation, który także opowiada o przygodach Sary Palmer. Za opowieść graficzną odpowiada wydawnictwo Dark Horse.