Halo: The Master Chief Collection przywróci mnóstwo usuniętych treści
W tym elementy RTS.
Tylko najbardziej zagorzali fani pamiętają, że przed wydaniem Halo jako strzelanki FPP, Bungie eksperymentowało z perspektywą trzeciej osoby, a nawet rozważało stworzenie strategii. Teraz część tych usuniętych i testowych elementów pojawi się w Halo: The Master Chief Collection.
Jak wyjaśniają deweloperzy na oficjalnej stronie, grupa twórców modyfikacji o nazwie Digsite spędziła ostatni rok na przeczesywaniu zapomnianych folderów i zakurzonych dysków twardych oraz kopii zapasowych, by dokopać się do treści, z których ostatecznie zrezygnowano.
„Szczególnie interesujące były dla nas dokumenty projektowe/produkcyjne, notatki z opiniami Bungie, tagi, skompilowane mapy i dane źródłowe dla wcześniej niewidzianych lokacji trybu wieloosobowego” - czytamy w opisie.
Jednym z przykładów jest mapa Indoor, pochodząca z konwersji pierwszego Halo, przygotowanej przez studio Gearbox. Do tego dodano tekstury stworzone przez tę firmę, które nigdy nie widziały światła dziennego. Wspólnie przełożyło się to na całkiem nową miejscówkę - Underground.
Inne ciekawostki są równie interesujące. Mowa między innymi o wersji demonstracyjnej z imprezy MacWorld w 1999 roku, gdy produkcję planowano jeszcze wydać wyłącznie na komputerach Apple, ale jako tytuł w perspektywie trzeciej osoby i następca serii Marathon. Twórcy wyjaśniają, że mieli sporo roboty, ponieważ prezentacja korzystała z systemu terenu niekompatybilnego z Halo: Combat Evolved, lecz ostatecznie transfer się udał.
Z tych czasów udało się przenieść także bronie. Z jeszcze wcześniejszych faz prac - gdy gra była RTS-em - udało się za to znaleźć sporo pojazdów oraz przeciwników. Tutaj brakowało już jednak jakiejkolwiek dokumentacji, więc ekipa Digsite musiała kreatywnie podejść do modelu jazdy czy zachowania wrogów.
Większość przywracanych elementów pochodzi właśnie z pierwszej odsłony serii, ale w przypadku Halo 2 także udało się znaleźć sporo map oraz obszarów, które służyły deweloperom do testów.
Nie ma jeszcze dokładnej daty premiery dla tych „nowości”, ale wkrótce stosowne linki powinny pojawić się w serwisie GitHub, a także w Warsztacie na Steamie.