Halo Wars 2 bez sieciowego systemu rankingowego w dniu premiery
Twórcy pracują nad balansem.
Strategia Halo Wars 2 ukazała się w sprzedaży bez systemu rankingowego w zmaganiach wieloosobowych.
Deweloperzy z 343 Industries oraz Creative Assembly tłumaczą, że wstrzymują się z wprowadzeniem tego elementu, aby przyjrzeć się pierwszym meczom i odpowiednio zbalansować grę.
Halo Wars 2 „pod maską” ma podobno rozwiązanie służące do dobierania partnerów na podstawie umiejętności, ale nie wyświetla nigdzie rangi gracza. Takie rozwiązanie jest zaskoczeniem dla części graczy, przyzwyczajonych do innych odsłon serii Halo.
Obecnie na ekranie widać tylko Spartan Rank, czyli rangę powiązaną ze zdobytymi punktami doświadczenia, a więc ze spędzonym w grze czasem - nie z umiejętnościami.
Producent wykonawczy David Nicholson z Creative Assembly zapewnił w rozmowie z Eurogamerem, że twórcy chcą najpierw upewnić się, że tytuł jest odpowiednio zbalansowany, zanim rozpoczną przydzielanie graczy do określonych poziomów - pomimo prowadzonych przed premierą testów beta.
- Wydaje nam się, ze balans jest dobry, dzięki dwóm fazom testów. Ale ciągle wprowadzamy zmiany - zapewnił.
Tymczasem przedstawiciel Microsoftu uważa, że brak rankingów będzie bardziej zachęcający i mniej stresujący dla nowych graczy, którzy będą mogli dzięki temu zapoznać się z tytułem.
Jednocześnie część graczy - zapewne tych bardziej zaawansowanych - narzeka, że brak takiego systemu sprawia, że tracą motywację do gry. Dodatkowym problemem może być także stosunkowo krótka kampania fabularna.
Jak napisał Damian w recenzji Halo Wars 2: „idąc na pewne kompromisy, twórcy nie spłycili rozgrywki zbyt mocno. Otrzymujemy dobrą strategię, z którą warto spędzić kilka wieczorów, znakomicie się bawiąc. Nawet jeśli nie jest się fanem uniwersum Halo.”