Han Solo w świecie Mass Effect? BioWare anulowało spin-off inspirowany Star Wars
Kosmiczny RPG.
- W 2008 roku BioWare opracowywało koncept spin-offu Mass Effecta
- Twórcy inspirowali się postacią Hana Solo
BioWare pracowało nad konceptem spin-offu serii Mass Effect. Anulowany projekt miał być inspirowany postacią Hana Solo z Gwiezdnych wojen, a pod względem rozgrywki miał nawiązywać do cyklu Star Control.
- Gra miała rozszerzyć uniwersum Mass Effecta, a akcja rozgrywałaby się równolegle do wydarzeń z trylogii - zdradził Dorian Kieken, były dyrektor produkcji w kanadyjskim studiu.
- Podoba mi się pomysł na „szarą” postać w stylu przemytnika czy pirata. Pozwala spojrzeć na świat z innej perspektywy, niż tylko oczami wybrańca i super-żołnierza. To byłoby jak eksplorowania uniwersum Star Wars jako kto inny niż Jedi, albo świata Warhammera 40K bez wcielania się w Space Marine.
Deweloperzy musieli ostatecznie porzucić projekt, by w pełni skupić się na produkcji Mass Effecta 2. Kieken podkreśla jednak, że koncept „był bardzo dobry” i ma nadzieję, że otrzyma kiedyś podobną grę.
Projektant ujawnił także, że w 2015 roku BioWare opracowało system eksploracji kosmicznej, który działał w fazie prototypowej. Ostatecznie zdecydowano się nie wprowadzać go do Mass Effect: Andromeda.